Skupna igra in pravi žur!

Carlo Goldoni je na najžlahtnejši način našel pot do komedijske govorice, ki s humorjem spregovori o zelo realnih situacijah in odnosih, o gledališču sveta.

Nikla Petruška Panizon v  Goldonijevi 
komediji odigra  dve ženski in eno 
moško  vlogo.

 Foto: Luca Quaia
Nikla Petruška Panizon v Goldonijevi komediji odigra dve ženski in eno moško vlogo.  Foto: Luca Quaia

KomedijaSluga dveh gospodarjev ima v njegovem opusu posebno mesto kot prelomnica, ki zapira vrata staromodnemu in izumetničenemu gledališču z maskami ter odpira pot do Goldonijevega opisa realnega življenja.

Posodobljena priredba komedije, ki jo je za SSG podpisal režiser Igor Pison, zveni sodobno in lokalno, a na trdnih baročnih osnovah, ki so prepoznavne v strukturi in v stilu igranja v duhu Commedie dell'arte. O tej zanimivi izkušnji smo se pogovorili z eno od protagonistk predstave, igralko Niklo Petruško Panizon.

Kako ste doživeli delo v predstavi, ki na sodoben način črpa iz zaklada osnovnih principov baročne komedije?

“Ko te vodi izjemen režiser, je delo res prijetno. Goldoni je tudi danes lahko sproščujoč in komičen, če ga posreduješ skozi sodobnejši filter. Režiser je v duhu sodobne 'commedie dell'arte' priredil besedilo in ga je postavil na oder s preprostimi sredstvi, saj se igralci prelevijo v razne like le z menjavo lasulj, gibov in govora. Vse je le navidezno prepuščeno improvizaciji, a da predstava lahko dobro deluje, mora vedno in povsod imeti trdne temelje.”

Posredovali ste vtis izjemno dobrega počutja znotraj igralske ekipe: koliko je pri tovrstni predstavi pomembno sodelovanje med igralci in kateri so bili aduti te srečne kombinacije različnih igralskih “temperamentov”?

“Privilegirana sem kot edina ženska (poleg uboge neme Clarice, ki jo odigra napihnjeni balon ...) v pisani in imenitni moški zasedbi, ki jo sestavljajo mlad in perspektiven Nejc, skoraj fatalni slovenski moški in odličen partner na odru Tadej ter eklektičen Andrej. Za vse lahko rečem, da so po duši krasni ljudje, na odru se podpiramo in se drug drugemu smejimo. To je prava skupna igra ... in žur!”

Oder kulturnega društva se bistveno razlikuje od gledališkega odra tudi zaradi neposredne bližine gledalcev. Je tovrstni stik okrepil vašo komično žilico?

“Pametno postavljena predstava ti omogoča, da jo lahko z enakim uspehom odigraš za 500 ljudi na velikem odru ali v malem kulturnem domu. Med drugim naša tehnična ekipa poskrbi vsakokrat za čim boljšo postavitev in osvetlitev. Kulturni domovi so pristni in živi odri, kjer je stik s publiko še bolj direkten. Kaj še? Komaj čakam na novo ponovitev!”


Najbolj brano