Ajdovski sladoled ližejo že marsikje po svetu

V ajdovski družbi Incom, ki zaposluje 408 ljudi, so lani proizvedli 30 milijonov litrov sladoleda. Z naložbo, ki se po treh letih zaključuje, so še povečali proizvodne zmogljivosti. Več kot 90 odstotkov sladoleda izvozijo. Letos načrtujejo za 66 milijonov evrov prometa.

Z dvema novima proizvodnima linijama  bodo v podjetju Incom 
letos še povečali proizvodnjo sladoleda. Foto: Incom
Z dvema novima proizvodnima linijama bodo v podjetju Incom letos še povečali proizvodnjo sladoleda. Foto: Incom

AJDOVŠČINA > Z novo naložbo, katere skupna vrednost znaša nekaj več kot 13 milijonov evrov, so v družbi pridobili ogromno, je povedal njen direktor Boštjan Jerončič.

Proizvodni del je že v pogonu, upravni del bo zaključen predvidoma do 1. junija, celotna naložba, s katero bodo v družbi pridobili 11.000 kvadratnih metrov površin, tako da bo imelo podjetje skupaj 20.000 kvadratnih metrov pokritih površin, pa bo zaključena do konca leta.

Boštjan Jerončič

direktor podjetja Incom

“V izdelke se trudimo vključiti čim več znanja in tehničnih novitet, tako da tudi konkurenca vse težje tekmuje z nami, kar nam konkurenti tudi priznavajo.”

“Z naložbo bomo lažje izpolnjevali zahtevne standarde, ki jih zahtevajo naši kupci, prinaša izboljšane delovne pogoje v proizvodnji, kjer so najzahtevnejše linije robotizirane, razvojno-tehnološki center pa nam omogoča kreiranje še boljših, še bolj inovativnih izdelkov in na ta način lažje tekmovanje s konkurenco,” je pojasnil Jerončič.

Vsak dan sto ton sladoleda

Naložba pomeni tudi povečanje proizvodnje, saj so pridobili dve novi proizvodni liniji. Lani je imela družba Incom 55 milijonov evrov prometa, letos načrtujejo povečanje prihodkov na 66 milijonov evrov, podatki o poslovanju za prve tri mesece letošnjega leta pa kažejo, da je to dosegljivo. Lani so proizvedli 30 milijonov litrov sladoleda.

“Vsak dan lahko izdelamo preko sto ton mase sladoleda, ki ga potem na različnih linijah tudi napolnimo,” je povedal direktor in dodal, da bo izvoz po načrtih letos presegel 90 odstotkov celotnega prometa. Njihov najpomembnejši trg je Evropa, kjer sladoled uspešno prodajajo od Anglije in Nemčije do Skandinavije, sladoled, proizveden v Ajdovščini, pa prodajajo tudi v Ameriki, Avstraliji, na Novi Zelandiji in še kje. V zadnjem času se aktivno posvečajo prodoru na Bližnji vzhod in na Japonsko.

Stopnja izobrazbe v družbi se zvišuje

“Vse bolj se osredotočamo na specialne proizvode, take, ki niso najbolj enostavni in masovni. V izdelke se trudimo vključiti čim več znanja in tehničnih novitet, tako da tudi konkurenca vse težje tekmuje z nami, kar nam konkurenti tudi priznavajo,” je še povedal Jerončič.

V podjetju je trenutno 408 zaposlenih. Samo v zadnjih dveh letih so zaposlili več kot 150 ljudi. Zaradi avtomatizacije in robotizacije proizvodnje se zvišuje tudi stopnja izobrazbe zaposlenih, ki jih bodo potrebovali tudi v prihodnje, še posebej tehnične poklice. Kljub zaključku velike naložbe morajo konstantno vlagati v tehnično opremo, za kar bodo po oceni direktorja samo letos porabili približno tri milijone evrov.


Najbolj brano