Zabili bodo prve pilote za daljši prvi pomol

V Luki Koper bodo kmalu začeli zabijati prve testne pilote, namenjene podaljšanju prvega pomola za 100 metrov. Izvajalca, koprski Adriaing in novogoriški Kolektor CPG, bosta morala pri delu spoštovati vrsto omejitev, da hrup ne bo preveč motil prebivalcev.

S podaljšanjem bo prvi pomol, ob katerem privezujejo kontejnerske ladje, dolg 700 metrov.   Foto: Katja Gleščič
S podaljšanjem bo prvi pomol, ob katerem privezujejo kontejnerske ladje, dolg 700 metrov.  Foto: Katja Gleščič

KOPER > Adriaing in Kolektor CPG bosta delo opravila za 638.000 evrov, so se dogovorili v postopku konkurenčnega dialoga, potem ko so v prejšnjih javnih natečajih ponudniki poslali nedopustne oziroma predrage ponudbe. Dela se bodo začela po podpisu pogodbe.

Od izvajalcev so v razpisu zahtevali vrsto protihrupnih ukrepov, med drugim tudi časovno omejeno zabijanje, da delo ne bo preveč motilo prebivalcev, zagotavlja predsednik uprave Luke Dimitrij Zadel. Med drugim so v razpisni dokumentaciji zapisali, da bodo jeklene pilote lahko zabijali samo od ponedeljka do petka od 7. do 18. ure, in po največ dve uri. Izvajalec pa mora imeti dodatni protihrupni sistem tudi na sami pilotirni napravi, ki ga mora uporabiti, da mejne vrednosti hrupa pred prvimi stanovanjskimi objekti ne bodo presežene, je zahteval razpis. “Omejitev je tudi, koliko pilotov na dan bodo lahko zabili,” dodaja Zadel.

Zabijanje prvih jeklenih testnih pilotov na čelu prvega pomola in preskušanje njihove nosilnosti pomeni predhodnico glavne naložbe - podaljšanje pomola za 100 metrov. Betonsko konstrukcijo bo nosilo več kot 700 jeklenih pilotov. Zadel pravi, da bodo ta dela končana do oktobra. V Luki medtem pripravljajo tudi osrednji razpis za glavnega izvajalca podaljšanja pomola, gradnja naj bi se začela prihodnje leto. Potem pa bodo tam še poglobili morsko dno. S podaljšanjem bo prvi pomol, ob katerem privezujejo kontejnerske ladje, dolg 700 metrov.

Privez za ladje z avtomobili

Začenja se tudi delo v tretjem bazenu - gradnja ro-ro veza za ladje, ki prevažajo avtomobile. Tudi ta gradbeni posel na vodi je dobil Adriaing za 6,4 milijona evrov. Ko bo varnejše privezno mesto zgrajeno, bo Luka tja lahko preusmerila več ro-ro ladij, ki so zdaj v prvem bazenu tik ob mestnem jedru in nekatere med njimi s hrupnimi ventilatorji motijo bližnje stanovalce. Zadel pričakuje, da bodo nov privez začeli uporabljati z novim letom.


Najbolj brano