Nov vhod brez navezave na avtocesto

Luka Koper je danes odprla nov - srminski - vhod v pristanišče. A ta še dolgo ne bo dobil svoje neposredne navezave na avtocesto. Prečrtana tabla za izvoz za Luko Koper na avtocesti ob razcepu Srmin pa bo še naprej opozarjala, da manjka 1,4 kilometra srminske vpadnice. Med razlogi, da je še ni, so tudi draga arheološka izkopavanja. Kdaj bi jo lahko začeli graditi, na Darsu še ne morejo napovedati.

 Foto: Tomaž Primožič/FPA
Foto: Tomaž Primožič/FPA

KOPER > Tovornjaki bodo s hitre ceste do novega vhoda v pristanišče tako še vedno pripeljali z izvoza Bertoki po bertoški vpadnici, zavili desno na ankaransko vpadnico čez viadukt Bonifika in še enkrat desno prek dveh krožišč proti vhodu. Precej vijuganja torej, namesto da bi do vhoda v Luko zapeljali naravnost z avtoceste po srminski vpadnici (vzporedno z železnico, mimo Instalacij).

Zato je znova umestno vprašanje, zakaj najbolj logične cestne povezave do pristanišča še ni. Na manjkajočo vpadnico, ki bi najbolj razbremenila mesto težkih tovornjakov, je pred nekaj dnevi na sestanku z istrskimi poslanci opozoril tudi koprski župan Aleš Bržan.

3 milijone evrov bi po zadnjih ocenah stala arheološka izkopavanja na trasi srminske vpadnice.

Trasa po arheoloških najdiščih

Na Darsu zagotavljajo, da je projekt gradnje srminske vpadnice še vedno aktualen. “Zanjo je bila do leta 2012 izdelana projektna dokumentacija za pridobitev gradbenega dovoljenja in za izvedbo (PGD in PZI), ki pa jo je treba novelirati zaradi spremenjenega stanja na terenu in spremembe prostorsko-gradbene zakonodaje. Izvedena je bila parcelacija zemljišč in opravljene cenitve nepremičnin, potrebnih za pridobitev pravice graditi. Večji del zemljišč je bil že odkupljen,” opravljeno delo naštevajo na Darsu. Ovira, da ne gre hitreje, so predhodne arheološke raziskave. Prav območje pod srminskim gričem je namreč eno najbogatejših arheoloških območij na Koprskem, so že pred leti pokazale predhodne sondaže; po takratnih ocenah bi arheološke raziskave stale celo več kot cesta sama.

Javno naročilo za izkopavanja je v pripravi

“Dars je z namenom zmanjšanja stroškov predhodnih arheoloških izkopavanj v letu 2017 financiral izvedbo arheološkega testnega izkopa/jarka po celotni dolžini bodoče srminske vpadnice, za katerega je bilo izdelano poročilo v februarju 2018. Na osnovi poročila so bili dopolnjeni kulturno varstveni pogoji za raziskave in odstranitev arheološke ostaline. Na osnovi rezultatov testnega izkopa je strošek predhodnih arheoloških izkopavanj ocenjen na približno tri milijone evrov. Javno naročilo za izvedbo predhodnih arheoloških raziskav je v pripravi,” so zagotovili na Darsu.

Koraki do nove srminske vpadnice

- pridobitev gradbenega dovoljenja,

- potrditev investicijske dokumentacije,

- predhodne arheološke raziskave,

- uspešno izvedeno javno naročilo za izvajalca.

Koliko bo stala in kdaj bi začeli graditi?

Vmes se je spremenila še vladna uredba o posegih v okolje in prostor, za katere je treba izvesti presojo vplivov na okolje. “Na agencijo za okolje smo 6. februarja poslali zahtevo za predhodni postopek, v okviru katerega bo ugotovljena potreba po izvedbi presoje vplivov na okolje,” odgovarjajo na Darsu. Na Darsu tako še ne morejo odgovoriti, koliko bo stala srminska vpadnica in kdaj bi jo lahko začeli graditi. “Po zaključku predhodnega postopka se bo pristopilo k morebitni presoji vplivov na okolje in pridobitvi okoljevarstvenega soglasja ter novelaciji projektne dokumentacije PGD in PZI, ko bo tudi ocenjena vrednost projekta,” so povedali.

V Ankaranu zaskrbljeni zaradi kamionskega prometa

V občini Ankaran so ob odprtju novega vhoda zaskrbljeni, saj bo več kamionskega prometa šlo na občinsko cesto, ankaransko vpadnico in se bo poslabšala prometna varnost na tem odseku. Državo in Luko so na to večkrat opozorili. “Občina Ankaran že od leta 2013 poziva k rekonstrukciji teh zadnjih 900 metrov ceste, ki jih zaradi dejstva, da je ta cesta znotraj državnega prostorskega načrta (DPN) za pristanišče, Občina Ankaran ne more sama rekonstruirati,” je spomnil župan Gregor Strmčnik.


Najbolj brano