Traso do Hrvaške bi malce spremenili

Po Izoli, ki so jo obiskali v marcu, so se istrski poslanci včeraj srečali s koprskim županom in njegovimi najožjimi sodelavci. Aleš Bržan jih je seznanil z željami, da se glavni tranzitni prometni tokovi izognejo mestu Koper, obudil pa je tudi pričakovanja, da bo MO Koper od države dobila dodatna zemljišča v zameno za Škocjanski zatok.

Istrski poslanci (z  leve Felice Žiža, Meira Hot, Gregor Perič, Branko Simonovič; skrajno desno Vojko Starovič) so se včeraj sestali s 
koprskim županom Alešem Bržanom (drugi z desne). Foto: Denis Sabadin
Istrski poslanci (z leve Felice Žiža, Meira Hot, Gregor Perič, Branko Simonovič; skrajno desno Vojko Starovič) so se včeraj sestali s koprskim županom Alešem Bržanom (drugi z desne). Foto: Denis Sabadin

KOPER > Na dvournem sestanku, ki se ga je udeležilo vseh osem članov Kluba istrskih poslancev, so govorili o petih glavnih temah: o prometnih tokovih in navezavi mesta Koper na hitro cesto, o izvzemu hitre ceste od Škofij do predora Markovec iz vinjetnega sistema, o povprečnini, o nadomestilu za izgubljena občinska zemljišča v Škocjanskem zatoku in o pristojnosti lokalne skupnosti glede uporabe obale oziroma morja.

Bržan: “Trasa do Hrvaške naj bo bolj življenjska”

“Različice za povezavo do slovensko-hrvaške meje je načrtoval nekdo, ki ne živi v tem prostoru in posega v ta prostor na precej invaziven način. Mi želimo pripraviti različico, ki bi jo podprla državna politika in bi bila precej bolj življenjska. Strokovnjaki bodo do 13. maja predstavili konkretne rešitve, v katerih bomo upoštevali vse, kar je bilo doslej narejeno. To ne bo nujno dražje, morda bo celo cenejše,” je povedal gostitelj srečanja Aleš Bržan. Ko je bil povprašan o konkretnih rešitvah, je predvsem izpostavil zahtevo, da naj traso Bertoki-Dragonja izpeljejo tako, da bo obšla mesto Koper. To je pa možno le v primeru, da se cesta za Hrvaško odcepi že pred Škocjanom.

“Vsi smo se strinjali, da bomo po naših močeh pomagali pri umeščanju projektov in variant, ki bodo čim manj posegale v prostor. Ceste morajo biti prijazne za tiste, ki tu živijo, tudi za ceno nekoliko višjega stroška,” je povzel predsednik Kluba istrskih poslancev Branko Simonovič (Desus) in dodal: “Vplivali bomo na institucije, da ne vztrajajo pri gradnji že začrtanih tras, če se je medtem izkazalo, da te rešitve niso najboljše.”

Brez vinjet zaradi Osimskih sporazumov

Istrski poslanci tudi nadgrajujejo idejo o ukinitvi vinjet na odseku hitre ceste med Škofijami in predorom Markovec. Čeprav so pristojna ministrstva tovrstne pobude že nekajkrat zavrnila, Meira Hot (SD) pravi: “Potrebno je biti vztrajen. Ker že doslej vinjet za to območje Italijani in domačini ne kupujejo, Dars ne bi imel nobene finančne izgube, če bi ta del hitre ceste izvzeli iz vinjetnega sistema. A bi ta denar lahko pridobili prek DDV-ja, saj bi omogočili večjo potrošnjo tradicionalnih italijanskih gostov v naših krajih.”

Istrski poslanci, ki so vsi po vrsti podporniki vlade Marjana Šarca, dopuščajo dve možnosti spremembe vinjetnega sistema: po prvi bi vso omenjeno traso povsem razvinjetili, po drugi pa bi za njo uvedli posebno lokalno vinjeto. “Čakamo na dokument iz leta 1978, s katerim je predsednik italijanske republike argumentiral, zakaj mora biti avtocesta od Tržiča do Trsta za vsa vozila brezplačna. Pri tem se je skliceval prav na Osimske sporazume in prost pretok ljudi v coni A Svobodnega Tržaškega ozemlja. S tem bi bila naša zahteva povsem legitimna in ne bi predstavljala nikakršne izjeme,” je o tej temi povedal Felice Žiža (Italijanska narodna skupnost).

Nadomestila za Škocjanski zatok

Predstavniki koprske občine so poslance tudi opozorili na obveznost države, ki naj bi po več kot 20 let starem dogovoru ob sprejetju občinskega prostorskega načrta s kompenzacijo nadomestila zemljišča v Škocjanskem zatoku, ki jih je prevzela od občine. Gre za 121 hektarjev zemljišč na območju ob mestu, ki bi se skoraj zagotovo spremenila v stavbna zemljišča.

“Mi smo v obdobju priprave občinskega prostorskega načrta, zato je prav, da osvežimo ta dogovor. Tako mi kot država moramo začeti razmišljati, katere parcele bi bile primerne za kompenzacijo. Morda bi se lahko dogovorili za različne nepremičnine, ki bi jih država prenesla na občino. Ena takih bi morebiti lahko bila stavba nekdanje Luške kapitanije, ki je sicer predvidena za dražbo,” je še pojasnil Bržan. Ob napovedani dražbi omenjene stavbe bo občina tudi zainteresirana za uveljavitev predkupne pravice, je še dodal.


Komentar novinarja

Denis Sabadin

Istra pred Primorsko

Ob omembi poslancev in njihovega dela lahko vedno izrečemo kakšno pikro in grdo, ob ustanovitvi in delovanju Kluba istrskih poslancev pa se tovrstnemu godrnjanju lahko tudi izognemo. Poteza je logična in hvalevredna, a spada v temeljno metodo političnega dela in sodelovanja med izvoljenimi predstavniki in volilci. Pravzaprav samo čudi, zakaj politiki tovrstnega načina dela niso uporabljali že v prejšnjih mandatih. Morda so imeli izvoljeni poslanci druge prioritete, župani so poskušali lobirati ...

Preberi več

Najbolj brano