Neozdravljiva odvisnost od bencina

V Dutovljah so se pred začetkom sezone na pogovornem večeru, ki je namenjen promociji avtošporta, spet zbrali številni ljubitelji dirk, relija in avtomobilov. Kot ugotavlja domačin Aljaž Gec, ki skupaj s Športnim kulturnim razvojnim društvom Na placu pripravlja dogodek, so avtomobilski športi širši javnosti še vedno precej slabo znani, zato je z njimi povezano veliko predsodkov.

Kljub mladosti so primorski tekmovalci v minimotu in kartingu 
zelo ambiciozni. Foto: Petra Mezinec
Kljub mladosti so primorski tekmovalci v minimotu in kartingu zelo ambiciozni. Foto: Petra Mezinec

DUTOVLJE > “Vozniki imajo na tekmah malo časa, taka srečanja pa so priložnost, da se odpre kakšna zanimiva debata in da tudi širša javnost bolje spozna avtomobilske športe,” je pojasnil Aljaž Gec, ki je pred štirimi leti začel s pripravo rally večera v Dutovljah. Gec bo letos kot sovoznik Alena Kojiča pod okriljem društva AMD Gorica tekmoval na uvodnem reliju državnega prvenstva v Vipavski dolini.

V Dutovljah so tokrat o svojih izkušnjah spregovorili trije vrhunski vozniki iz treh različnih disciplin avtošporta, in sicer Aleš Prek, Tim Novak in Darij Novak.

Mladi naj se čim prej podajo na prvo tekmo

Največ kilometrov med njimi je gotovo prevozil Darij Novak, ki je med drugim nastopil na avtomobilskih puščavskih dirkah, kot je El Chott v Tuniziji, leta 2014 pa je nastopil tudi na slovitem reliju Dakar. Kakšni so načrti v letošnji sezoni? “Za to sezono načrtujemo še udeležbo na italijanski Baii, ki šteje za svetovno prvenstvo. Za naprej pa razmišljamo o dirki v Južni Afriki. Organizator postavlja ugodne pogoje in zato z italijansko ekipo resno razmišljamo o udeležbi,” je odgovoril.

Pri avtomobilskih športih se vse začne in velikokrat konča pri denarju. “Precej previdno moramo izbirati dirke, če je kaka predraga, potem druge odpadejo.”

Bencinske dirke so bile za fante v Idriji, od koder prihaja, od nekdaj zanimive, da ga je pot peljala tudi na cross country dirke, pa je “kriv” Miran Stanovnik. V puščavi začne človek drugače razmišljati, je še povedal Darij Novak.

Mlajšim tekmovalcem bi svetoval, naj dobijo čim cenejši avto in se podajo na prvo dirko.

Podpora za pravi mednarodni preboj

Aleš Prek se kot voznik gorsko-hitrostnih dirk lahko pohvali ne le z večkratnimi naslovi državnega prvaka, ampak je bil v sezoni 2011 tudi evropski prvak. “Letos načrtujem udeležbo na dirkah evropskega in državnega prvenstva. Že nekaj let imamo približno isti urnik,” je povedal.

Ko je leta 2005 začel dirkati, je bila v Sloveniji ugodna gospodarska klima in je dobival podporo tudi iz gospodarstva, z gospodarsko krizo pa je ta pomoč usahnila. Od leta 2009 je dirke financiral z lastnimi sredstvi. “Sponzorje je težko najti. Bi pa ob tem povedal, da državna podjetja v avtošport ne vlagajo in nimajo posluha zanj, kar se odraža tudi na športu. Imamo dober vozni park, a to je zasluga zanesenjakov, za pravi mednarodni preboj pa je to premalo,” je prepričan Prek.

Mladim, ki se na dirkaško pot šele podajajo, je svetoval, naj ne odkrivajo tople vode, ampak naj za nasvet vprašajo stare mačke.

“Že nekajkrat sem razmišljal, da bi dirkanje opustil, vendar tega nisem zmogel. Če se pošalim, obstajajo klinike za odvajanje od raznih vrst odvisnosti, sam pa menim, da smo tisti, ki smo okuženi z avtošportom, neozdravljivi,” je odgovoril na vprašanje, ali je strast do bencina res doživljenjska.

Branil bo naslov državnega prvaka

Ambiciozno pa novo sezono pričakuje tudi Tim Novak, aktualni državni prvak divizije 2 in eden najobetavnejših voznikov relija v Sloveniji. “Branil bom naslov državnega prvaka z istim avtom in isto ekipo,” je načrte za prihodnjo sezono strnil Novak.

Organizacija dirk relija v Sloveniji je na visoki ravni, tudi dirkačev je glede na število prebivalcev veliko. “Vsekakor pa bi lahko bilo bolje, s tem mislim predvsem na medijsko prepoznavnost. Širša javnost ta šport malo pozna in ne ve, da so dirke na relativno visoki ravni,” je dodal dirkač in študent strojništva.

Je iskanje sponzorjev po lanskem uspehu kaj lažje? “Nekoliko res, vendar govorimo o manjših zneskih. Tudi ko dosežeš določen uspeh, je še vedno težko dobiti podporo,” je odgovoril. Težava je po njegovem tudi v tem, da podjetja v Sloveniji ne izdelujejo končnih produktov, zato je interes za oglaševanje manjši. Eno je jasno, je še povedal Novak, vztrajaš zaradi užitka pri vožnji, ne pa denarnih nagrad.

Mladi, a ambiciozni

Posebnost letošnjega dogodka v Dutovljah je bila tudi predstavitev mladih upov. Tai in Tim Komel sta brata, ki stopata po stopnjah očeta Slavka, primorske (in slovenske) reli legende. Tai že tekmuje v minimotu, v letošnji sezoni pa si želi čim večkrat stati na zmagovalnih stopničkah. Tim pa se za vstop v svet športa šele pripravlja. Nekoliko starejši Tadej Maver Guštin pa ima za prihodnost ambiciozne cilje. “Nekoč si želim priti na svetovno prvenstvo,” je brez pomisleka odgovoril. Vsi tekmujejo pod okriljem društva GAS Vrtejba, njihov trener pa je Valter Kavčič.

Osemletni Angel Frančeškin iz AMD Gorica pa že tekmuje v kartingu in je samozavestno povedal: “Moj karting je 60 kubičen in gre do 100 kilometrov na uro. Ko bom velik, bom vozil reli.”


Najbolj brano