Direkcija in zavod ne dovolita jeklenih ograj

Po sobotni tragični prometni nesreči v lipovem drevoredu pri Kobaridu bo kobariška občina znova naslovila pobudo za postavitev zaščitnih ograj na direkcijo za infrastrukturo. Nazadnje so pobudo vložili pred dvema letoma skupaj s policisti, a so jim z direkcije sporočili, da postavitev ograje zaradi kulturnovarstvenih pogojev ni možna.

Po ugotovitvah direkcije za infrastrukturo in zavoda za varstvo 
kulturne dediščine bi morala ograja stati en meter stran od debel 
dreves.
Po ugotovitvah direkcije za infrastrukturo in zavoda za varstvo kulturne dediščine bi morala ograja stati en meter stran od debel dreves. 

KOBARID > Iz Kobarida do Starega sela vodi veličasten lipov drevored, ki je bil zasajen leta 1936 in je zaščiten kot naravna znamenitost. Pa vendar je v njem v zadnjih letih v prometnih nesrečah ugasnilo šest življenj, nazadnje trije domačini minulo soboto. Tudi to je bil razlog, da so na kobariški občini ponovno obudili predlog za postavitev zaščitne ograje, ki bi ublažila trke v drevoredu in zmanjšala nevarnost za tragične izide nesreč.

Drevored vzel že šest življenj

Na odseku državne ceste med Kobaridom in odcepom za naselje Staro selo se je po podatkih novogoriške policijske uprave od leta 2000 zgodilo 30 prometnih nesreč, v katerih je življenje izgubilo šest oseb, deset jih je utrpelo hujše in 18 lažje telesne poškodbe.

6

življenj je v zadnjih 19 letih ugasnilo ob zaščitenih lipah na cesti pri Starem selu

“Iz teh podatkov je razvidno, da se v daljšem obdobju na omenjenem odseku glavne ceste sicer ni zgodilo veliko prometnih nesreč, a so bile njihove posledice, še zlasti v primerih, ko je prišlo do trčenja vozil v drevesa, praviloma hujše,” je pojasnil Dean Božnik, tiskovni predstavnik novogoriške policijske uprave.

Poudaril je, da je bovška policijska postaja že pred tremi leti direkciji za infrastrukturo predlagala izboljšanje prometne varnosti z namenom preprečevanja prometnih nesreč na trikilometrskem odseku glavne ceste med Kobaridom in Starim selom. Eden od predlogov je bil tudi postavitev jeklene varnostne ograje.

Nepremična dediščina ima posebne zahteve

Pobudo so policisti vložili skupaj s kobariško občino, ki si že več let prizadeva, da bi z resornim ministrstvom v drevoredu našli ustrezno rešitev. “Sobotni tragični dogodek je znova prebudil to tematiko in verjamem, da rešitev za varnejšo cesto zagotovo obstaja,” je menil kobariški župan Marko Matajurc.

Ministrstvo za infrastrukturo je v prvi polovici leta 2017 občino in policiste z dopisom obvestilo, da postavitev jeklene varnostne ograje na območju drevoreda ni možna, saj ni mogoče zadostiti izdanim kulturnovarstvenim pogojem, ki so jih določili v novogoriškem zavodu za varstvo kulturne dediščine. Lipov drevored je namreč registriran kot naravni spomenik oziroma nepremična dediščina lokalnega pomena. Med drugim naj bi v dopisu še zapisali, da bi morala ograja stati en meter stran od debel.

Nekdanji predsednik krajevne skupnosti Kred-Stalo selo Franc Jeriha je včeraj dejal, da si tudi oni prizadevajo za postavitev ograje v drevoredu. “Ravno v petek smo na sestanku obravnavali predlog kmetov, da bi dovoljeno hitrost na tem odseku državne ceste z 90 km/h omejili na 70 km/h, nato pa je v soboto prišlo do tragedije,” je povedal.

Povzročitelja bodo ovadili zaradi nevarne vožnje

Kot so potrdili na novogoriški policijski upravi, je 52-letni povzročitelj sobotne tragične prometne nesreče utrpel poškodbe prsnega koša. Policisti mu očitajo, da je nesrečo povzročil zaradi prevelike hitrosti, zato ga bodo ovadili zaradi nevarne vožnje v cestnem prometu.

Po kazenskem zakoniku - v kolikor ima to kaznivo dejanje za posledico prometno nesrečo s smrtjo ene ali več oseb - lahko sodišče storilca kaznuje z zaporom od enega do dvanajstih let. Pojasnili so še, da si bo kraj sobotne tragične prometne nesreče pri Starem selu v naslednjih dneh ogledal tudi presojevalec prometnih nesreč.


Komentar novinarja

Silva Križman

Tragedije brez odgovorov

Ne, sobotne tragične nesreče na Kobariškem, ki je vzela tri življenja, ni zakrivila manjkajoča ograja v drevoredu in niso zakrivile lipe, ki tam rastejo že leta. Zakrivila jo je hitrost, verjetno mnogo višja od tiste, ki je dovoljena na avtocesti, kaj šele na “običajni” cesti. Res pa je, da bi ograja morda ublažila posledice in tudi preventivno vplivala na voznike. Spomnimo se, na primer, strunjanskega drevoreda, kjer je imela skoraj vsaka pinija svojo žrtev, po postavitvi ograje pa se je število ...

Preberi več

Najbolj brano