Da bi se dislektiki laže učili brati

V Primorskem tehnološkem parku je startup ekipa Kobi danes predstavila aplikacijo, ki otrokom z disleksijo pomaga pri učenju branja. Aplikacijo so že testirali tudi v stroki in odzivi so zelo pozitivni.

Za aplikacijo Kobi je bilo na dnevu odprtih vrat veliko zanimanja, 
tako da so imeli mali demonstratorji veliko dela. Foto: Nace Novak
Za aplikacijo Kobi je bilo na dnevu odprtih vrat veliko zanimanja, tako da so imeli mali demonstratorji veliko dela. Foto: Nace Novak

VRTOJBA > Kar 94,82 odstotka uporabnikov, ki so bili vključeni v beta testiranje, je dejalo, da aplikacija izjemno pomaga pri motivaciji otroka in prispeva k bolj tekočemu branju. Pred 14 dnevi je bila aplikacija uvrščena na google play.

Na današnji predstavitvi je bila prisotna celotna ekipa Kobi, pa tudi uporabniki, ki so v preteklosti izrazili interes za aplikacijo, in strokovna javnost. Ursula Lavrenčič iz ekipe Kobi je povedala, da se je samo v tem kratkem času, odkar je aplikacija na trgu, za sodelovanje odločilo 33 šol, ki jim bo aplikacija do naslednjega šolskega leta na voljo brezplačno. Enako kot tudi organizacijam in zavodom, ki se ukvarjajo s to problematiko.

Vse več otrok ima težave z branjem

“Vedno več otrok ima težave z branjem in aplikacija jim vsekakor pomaga. Oni potrebujejo drugačen pristop k branju, drugačne tehnike in Kobi jim to omogoča,” je povedala Anja Frank, mobilna učiteljica s Cirius Vipava, kjer testno varianto aplikacije Kobi že uporabljajo, dogovarjajo pa se tudi za uporabo končne verzije.

“Prednost vidim predvsem v tem, da gre za nek nov material. Z uporabo informacijsko-komunikacijske tehnologije se pri otrocih vendarle dvigne motivacija,” je povedala Andreja Simič, specialna pedagoginja z Osnovne šole Janka Padežnika v Mariboru. S kolegico se je pripeljala na predstavitev v Vrtojbo z namenom, da se dogovori za uporabo aplikacije.

Z uporabo v šoli in doma prej do napredka

“Na tablici je ta aplikacija tudi prenosljiva. Če lahko to aplikacijo dam tudi staršem, potem delamo na enak način z istim besedilom in otrok z utrjevanjem napreduje,” je še povedala mobilna učiteljica Anja Frank..

Njeni kolegici, prav tako specialni pedagoginji, Mojci Rojc je pri aplikaciji všeč predvsem to, da se lahko otrok tudi sam odloča o barvi, velikosti črk, razmiku med vrsticami. “S tem ima morda še nekoliko večjo motivacijo, saj prevzame del odgovornosti nase in je vesel, da lahko soodloča,” je povedala.


Najbolj brano