Pri Ravbarkomandi še en izvoz za Postojno?

Postojnska občina si prizadeva, da bi mesto vendarle dobilo še en, severni priključek na avtocesto, ki bi zlasti delovnim migrantom skrajšal pot proti Ljubljani in iz nje. Razbremenili bi tudi glavni vpadnici v mesto. Na infrastrukturnem in okoljskem ministrstvu bodo možnost izvedbe preučili.

Območje na Ravbarkomandi, pred začetkom viadukta,  je ena 
možnih lokacij, kjer bi lahko umestili nov avtocestni priključek za 
Postojno. Foto: Veronika Rupnik Ženko
Območje na Ravbarkomandi, pred začetkom viadukta, je ena možnih lokacij, kjer bi lahko umestili nov avtocestni priključek za Postojno. Foto: Veronika Rupnik Ženko

POSTOJNA > “Postojna je eno zelo redkih večjih mest z nad 10.000 prebivalci, ki ima samo en izvoz oziroma uvoz iz avtoceste in nanjo. Ko se je leta 1972 gradila prva slovenska avtocesta Vrhnika-Postojna, se o tem še ni razmišljajo, danes pa še en priključek nujno potrebujemo zaradi množice turistov, zlati pa zaradi številnih dnevnih migrantov, ki vsakodnevno odhajajo v Ljubljano,” pravi postojnski župan Igor Marentič.

Prihranili bi šest kilometrov

Ovinek, ki ga delajo domačini s severnega dela Postojne, ki se na avtocesto priključijo na zdajšnjem uvozu, je daljši za okrog šest kilometrov. “Kar, ko seštejemo, ni zanemarljivo tako z vidika stroška za gorivo kot z vidika onesnaževanja,” dodaja župan.

6

kilometrov krajša bi bila pot poti Ljubljani, če bi Postojna imela tudi severni izvoz na avtocesto

Na nedavnem sestanku z ministrico za infrastrukturo Alenko Bratušek zato ni predlagal le preučitve novega, kompromisnega predloga trase avtoceste oziroma hitre ceste proti Jelšanam z odcepom pri Hruševju, o čemer smo že poročali, temveč tudi, da pristojne službe preučijo možnosti za umestitev dodatnega, severnega avtocestnega priključka za Postojno na območju Ravbarkomande. To je že dolgoletna želja in potreba Postojnčanov.

Ministrstvo je predlogu naklonjeno

Na ministrstvu za infrastrukturo, kjer so po županovih besedah predlog sprejeli z razumevanjem, bodo v sodelovanju z ministrstvom za okolje in prostor možnost izvedbe dodatnega avtocestnega priključka preučili. Z občino pa so se tudi dogovorili, da bi ta poseg reševali samostojno in ne v sklopu priprave državnega prostorskega načrta za avtocesto proti Jelšanam, saj z njo ni povezan.

Predvsem pa bi ločen postopek za obe naložbi omogočil, da bi bil nov priključek v prostor umeščen hitreje. A o konkretni časovnici na ministrstvu še niso razpravljali.

Pri viaduktu, koder so peljali uparjalnik

Župan pravi, da je primeren prostor za umestitev dodatnega priključka na območju Ravbarkomande, kjer so pred leti uredili začasen uvoz oziroma izvoz iz avtoceste na Javorniško cesto, po kateri so peljali uparjalnik za krško jedrsko elektrarno, saj ta ni smel čez viadukt. “Uparjalnik je zapustil avtocesto pred viaduktom in se nanjo vrnil na mestu pred staro cesto za Unec, kjer bi bil danes lahko ta novi uvoz,” meni Marentič.

Na Darsu, ki je pristojen za avtoceste, so nam odgovorili, da predloga postojnske občine za nov priključek še niso prejeli, da pa so seznanjeni, da je bil podan na sestanku na ministrstvu za infrastrukturo. Vendar na tem sestanku niso bili prisotni.


Najbolj brano