Trst ali Koper, kdo bo prej imel daljšega?

V pristanišču Trst so za april napovedali objavo razpisa za podaljšanje sedmega pomola za sto metrov, za junij pa že začetek gradbenih del. Kot kaže, jim gre hitreje kot v Kopru. V Luki Koper so glavna dela za podaljšanje želeli začeti julija, a se bo to zamaknilo vsaj do oktobra. Zataknilo se je že pri uverturi: pri razpisu za zabijanje testnih pilotov.

Načrt podaljšanja prvega pomola v Kopru Foto: Vir: Luka Koper
Načrt podaljšanja prvega pomola v Kopru Foto: Vir: Luka Koper

KOPER, TRST > V obeh pristaniščih sicer že več let načrtujejo podaljšanje pomolov za sto metrov. V Trstu zdaj želijo postopek oddaje javnega naročila kar najbolj pospešiti, piše tržaški časnik Il Piccolo. Monitoring morskega dna so že opravili. Zdaj hitijo s pripravo razpisnega postopka za gradnjo, gradbišče bo odprto junija, napovedujejo. Po namigih časnika naj bi se za prijavo na razpis poleg domačih gradbincev zanimalo kitajsko podjetje China Communications Construction Company. V družbi Tmt, ki upravlja sedmi tržaški pomol, uradno o tem še ne želijo govoriti. S podaljšanjem bodo pridobili 40.000 kvadratnih metrov površin. Sedmi pomol bo dolg 870 metrov in širok 400 metrov in bo lahko sprejel dve veliki kontejnerski ladji za 14.000 TEU sočasno.

V Kopru začetek del najprej oktobra

V Kopru so po večletnih težavah pri pridobivanju gradbenega dovoljenja začetek del za podaljšanje prvega pomola za sto metrov (tako bo dolg 700 metrov) načrtovali za letošnji julij. A se je zapletlo že pri uverturi: lani novembra objavljen razpis za zabijanje testnih pilotov je padel v vodo. Obe prispeli ponudbi (Grafista in Adriainga) sta bili nedopustni, zato bodo morali razpis ponoviti. Samo zabijanje testnih pilotov traja dva meseca, približno toliko vzame še monitoring. Šele potem se lahko začnejo gradbena dela, za katera je seveda spet treba objaviti javni razpis. “Računamo, da bomo gradbena dela za podaljšanje začeli oktobra, če ne bo kakšnih nepredvidenih dogodkov,” pravi predsednik uprave Luke Dimitrij Zadel. Nepredvideni dogodki so navadno pritožbe na državno revizijsko komisijo ter razveljavitve in ponovitve javnih razpisov. Potem bodo še poglobili morsko dno na 15 metrov.

V obeh pristaniščih, Kopru in Trstu, sicer poudarjajo, da je predvsem pomembno, da vsa pristanišča v severnem Jadranu povečajo svoje zmogljivosti, da bodo konkurenčna severnoevropskim pristaniščem. Tisti, ki bo uspešnejši, pa bo potem dobil več posla.


Najbolj brano