Požene kri po žilah

Renault slovi tudi po izjemni dirkaški dediščini, zato poleg ljudskih avtomobilov prodajno ponudbo v zadnjem desetletju dopolnjuje s športnikoma, ki nosita oznako RS oziroma Renault sport. Megane v mišičasti podobi je njihov najnovejši adut, ki lahko ponudi veliko adrenalinskih kot tudi povsem družinskih užitkov.

Megane RS je prava adrenalinska igrača za tiste voznike, ki imajo 
nekaj več vozniških izkušenj. Ne glede na športni karakter je hkrati 
lahko tudi povsem običajen avtomobil za nedeljske izlete. Foto: Peter Pirkovič
Megane RS je prava adrenalinska igrača za tiste voznike, ki imajo nekaj več vozniških izkušenj. Ne glede na športni karakter je hkrati lahko tudi povsem običajen avtomobil za nedeljske izlete. Foto: Peter Pirkovič

Ta ima po novem pet vrat, s čimer se njegova uporabnost močno poveča. Tako zelo, da sem sončno nedeljo izkoristil za potep na idrijskem koncu. Skupaj z dvema otroškima sedežema na zadnji klopi in z otroškim vozičkom v 384-litrskem prtljažniku. Brez težav. Seveda gre v tem primeru za športni avto s precej tršo nastavitvijo podvozja kot sicer, a uporaba komfortnega voznega programa (Multisense) prinaša dovolj mehkobe, da se nihče od potnikov ni pritoževal med vožnjo.

Drzno zunanjo podobo so v Renaultu podkrepili še z velikimi 19-palčnimi platišči, z rdeče obarvanimi zavornimi čeljustmi zavornega sistema brembo, dodatno pa so za nekaj milimetrov razširili boke in karoserijo približali tlom, vgradili zadnji difuzor, izpušno cev, ki v tem primeru ni bila Akrapovičevo delo, pa so tudi zdaj pustili na sredini.

Tehnični podatki

Dimenzije (D/Š/V): 4372 mm, 1875 mm, 1445 mm

Motor: 1,8-litrski turbo bencinski motor z 205 kW (280 KM)

Navor: 390 Nm pri 2000 vrtljajih

Gume: 245/35/R19

Posoda za gorivo: 50 litrov

Cena: 29.390 evrov (z dodatno opremo 37.520 evrov)

Tudi sicer je RS-ova predstava na cesti izjemna in podkrepljena z izjemno natančnostjo. Najprej velja omeniti, da so pri Renaultu pogonu namenili 1,8-litrski štirivaljni stroj, podprt s turbo polnilnikom, ki ga vgrajujejo tudi v Alpininega obujenega športnika A110. Novo razvit bencinski motor z 205 kilovati moči in 390 Nm navora je bil v našem primeru povezan z ročnim šeststopenjskim menjalnikom (na voljo je tudi EDC z dvojno sklopko), kar mu daje še dodaten naboj prvinskosti. Ponuja kratke in natančne gibe.

Ker se megane RS pelje kot po tirnicah, to pripisujemo dejstvu, da je opremljen s tehniko štirikolesnega krmiljenja 4control (v zavojih se pomikajo tudi zadnja kolesa), oznaka cup mu prinaša torsenovo mehansko zaporo diferenciala, blažilnike pa so dodatno opremili s hidravličnimi blokadami hoda in s tem pripomogli, da avto ohranja suvereno lego tudi na cestah z ne najbolj idealno asfaltno podlago. Sem pa v tistih nekaj dneh, priznam, po večini raje izbiral navadne ceste kot pa vožnjo po avtocesti. Ena takšnih je meni ljuba cesta čez Rakitno.

V obeh primerih poraba poskoči prek deset litrov, čeprav sem pri določenih bolj umirjenih vožnjah dosegal povprečje okrog osem litrov. Izbira programa vožnje sport in race pomeni, da zvočniki ustvarjajo še bolj športno zvočno sliko, slišati je pokanje iz izpuha, vožnja postane še za odtenek trša, stopalka za plin pa postane še bolj odzivna. Pri tem sem moral vedno računati na mrzel zimski asfalt in zimske gume, ki žal prinašajo omejitve pri dinamični vožnji.

Za volanom je občutek nadvse v športnem duhu. Športni globoki sedeži zelo čvrsto držijo voznikovo telo in so v celoti odeti v alkantaro, ki je prijetna na dotik in za razliko od usnja ne drsi. Drugačen je tudi volan, prav tako delno odet v alkantaro, več je opaznih dodatkov iz aluminija, tako kot se za športni avto tega razreda spodobi, medtem ko ima sredinska konzola vgrajen 8,7-palčni zaslon na dotik z multimedijskim vmesnikom R-link2, ki poleg nekaterih klasičnih informacij v slovenščini ponuja še del telemetrijskih podatkov.

V osnovi je megane RS cenovno primerno umeščen. Njegova začetna cena s popusti znaša nekaj manj kot 30.000 evrov, potem pa pridejo na vrsto številni dodatki. Končna cena se tako ustavi pri 37 tisočakih in nekaj evrih, z upoštevanim popustom.


Najbolj brano