Priložnost za glasbenike in občinstvo

Enkrat mesečno se foaje balkona Kulturnega doma v Trstu spremeni v koncertno dvorano. Nov niz nedeljskih matinej se je začel novembra, v znamenju topline juga, s programom za glas in kitaro (Katja Markotić in Saša Dejanović) in skladbami hrvaških, italijanskih, španskih, mehiških in paragvajskih avtorjev.

Tržaški violinist Črtomir Šiškovič je glavni pobudnik in od prve 
izvedbe umetniški vodja Glasbenih matinej. Foto: Villi Bonati
Tržaški violinist Črtomir Šiškovič je glavni pobudnik in od prve izvedbe umetniški vodja Glasbenih matinej. Foto: Villi Bonati

Sledili so decembrski koncert stare glasbe s skupino ReSonare Consort, januarski nastop godalnega kvarteta Accademia Virgiliana iz Mantove z glasbo Franza Schuberta, nato še trio Amael iz Ljubljane, ki je igral skladbe Kopača, Brahmsa in Smetane. Zaključek letošnjega niza bo 10. marca ob 11. uri s koncertom mladih glasbenikov, ki so se izkazali na koncertnem in tekmovalnem področju.

Umetniški vodja nedeljskih matinej je Črtomir Šiškovič, ki pred koncem pete, uspešne sezone, lahko predstavi zelo pozitiven obračun: “Leta 2015 se je po dolgih letih spet obnovila tradicija koncertne sezone v tržaškem Kulturnem domu. Ideja se mi je pojavila po večkratnih pogovorih s slovenskimi, zamejskimi kulturniki, ki so se mi pritoževali, da je koncertno življenje med Slovenci v Trstu na žalost nekako zamrlo. Pomislil sem na svoje glasbene veze po svetu in se odločil, da poskusim. Kontaktiral sem najprej ravnatelja Glasbene matice Bogdana Kralja, ki je z navdušenjem sprejel ponudbo, nato pa sva stopila v stik z vodstvom Slovenskega stalnega gledališča, kjer sem prav tako naletel na zelo dober sprejem in zanimanje do projekta. Skupaj smo izbrali primeren prostor za koncerte komorne glasbe, kot je foaje balkona, in smo se dogovorili za niz petih matinej, od novembra do marca.”

Šiškoviča je sprva skrbel odziv občinstva, a priznava, da se je motil: “Čeprav se gledališče ne nahaja v mestnem središču, kjer si ob sprehodu in kavi privoščiš še koncert, sta bila ura in dan očitno primerna in ponudba zelo dobrodošla. Publika je prihajala v vse večjem številu in redno. Ob tem moram poudariti, da poleg slovensko govorečega občinstva prihajajo tudi italijansko govoreči gledalci in ljubitelji glasbe drugih narodnosti, kar potrjuje, da umetnost združuje!”

To združevanje se pri matinejah dogaja tudi med občinstvom in glasbeniki, poudarja Črtomir Šiškovič, saj se vsakdo lahko po koncertu pogovori z nastopajočimi na družabnosti in tako poglobi svoje znanje ali izrazi svoje vtise: “Tako kulturno vzdušje veliko pomeni predvsem mladim, zato Glasbena matica prireja ob koncu niza tudi svoj koncert z odličnimi učenci. Še enkrat hvala vsem za to priložnost!”


Najbolj brano