Citroen obudil legendarno oznako ami

Francozi na ženevski avto salon pripeljejo na ogled študijo ami one, ki jo verjetno na cestah ne bomo nikoli videli. Kockasti dvosed na električni pogon predstavlja vizijo znamke za mobilnost prihodnjih let.

Tudi Citroen se podaja v nove vode, kjer je vse podrejeno 
električnemu pogonu. A do serijskega avtomobila je še dolga 
pot. Foto: Citroen
Tudi Citroen se podaja v nove vode, kjer je vse podrejeno električnemu pogonu. A do serijskega avtomobila je še dolga pot. Foto: Citroen

V dolžino meri vsega 2,5 metra, s čimer se dimenzijsko postavlja ob bok smartu fortwo, fascinantna pa je predvsem masa vozila, ki znaša vsega 425 kilogramov. Najvišja hitrost, ki jo omenjeni koncept lahko doseže, je 45 km/h, kar pomeni, da ga je (marsikje) mogoče voziti tudi brez vozniškega dovoljenja B kategorije.

Litij-ionske baterije so spravljene v dno avtomobilčka, za njihovo popolno napolnitev pa boste potrebovali približno dve uri na hitri polnilnici, doseg enega polnjenja pa znaša sto kilometrov. Francozi so precej domiselnosti pokazali tudi pri snovanju sestavnih delov. Tako sta skoraj identična sprednji in zadnji odbijač, vrata pri vozniku se odpirajo nazaj, pri sopotniku pa naprej.

Notranjost je opremljena dokaj špartansko, kar pa ne pomeni, da obeh potnikov ne zabava infozabavni sistem, na voljo pa jima je tudi sistem za prostoročno telefoniranje. Pri Citroenu so si amija one zamislili kot alternativo javnemu prometu in dvokolesnim prevoznim sredstvom, vsekakor pa ga skoraj zagotovo ne bomo srečali v serijski proizvodnji.


Najbolj brano