“Prejšnje vodstvo je preslišalo idejo o vzpenjači”

Bodoči stolp z dvigali, ki bi povezal obalni pas z Markovcem, je še vedno v središču pozornosti strokovne in laične javnosti. Razprava se večinoma vrti okrog racionalizacije projekta, ki bi po prvotnih ocenah stal osem milijonov evrov. Prav razmišljanja o pocenitvi naložbe, ne da bi izgubili evropski denar, so znova oživila zamisel o gradnji vzpenjače.

Tako so si v biroju Draft arhitekti zamislili pogled na most in 
spodnjo postajo vzpenjače. Foto: Biro Draft
Tako so si v biroju Draft arhitekti zamislili pogled na most in spodnjo postajo vzpenjače. Foto: Biro Draft

KOPER > Ideja o tirni vzpenjači, ki bi jo umestili na pobočje klifa v Žusterni, se je pred nekaj leti porodila arhitektu Mateju Mljaču, a so njegove zamisli ostale na papirju.

“Pred dvema letoma sem pripravil nekaj predlogov, med drugim za vzpenjačo, ki bi bila bistveno cenejša in bolj smiselna od stolpa v dolini. Tudi zato sem predlagal stolp na vrhu Markovca. Hkrati sem priporočil ureditev rekreativne poti na slemenu, ki bi oživila naselje. Skratka, veliko smiselnih idej, ki pa jih je prejšnje občinsko vodstvo preslišalo,” pravi arhitekt Mljač.

Tehnični podatki

>največja hitrost vožnje vzpenjače: 3 metre na sekundo, 40-metrsko višino bi vzpenjača premagala v nekaj več kot 13 sekundah

>število kabin: 1

>zmogljivost kabine: 35 oseb

>največja zmogljivost: 500 oseb na uro

Prepričan je, da bi gradnja vzpenjače v bistveno manjši meri posegla v prostor. Ali je koprska oblast z Alešem Bržanom na čelu temu projektu bolj naklonjena, je za zdaj težko ugibati. “Kot smo že povedali, v občini trenutno proučujemo možnosti, kako bi zdajšnji projekt racionalizirali,” so skopi s pojasnili.

V Mljačevem biroju Draft arhitekti so si med drugim zamislili, da bi na delu parkirišča ob obali zgradili objekt, v katerega bi umestili restavracijo, slaščičarno, kavarno, otroško igralnico ter izposojo koles in kajakov. Ob sprehajalni poti pa še pomol. Do spodnje vstopne postaje tirne vzpenjače in kabine bi vodil most oziroma pasarela čez zdajšnjo cesto. Ob izstopu na zgornji postaji vzpenjače, ki bi morala premagati 40-metrsko višinsko razliko, pa bi uredili prireditveni prostor in obnovili spominski park pri OŠ Antona Ukmarja.

13 sekund bi vzpenjača potrebovala za 40-metrsko višino, 35 oseb bi se lahko peljalo v kabini, 500 oseb na uro bi lahko prepeljala vzpenjača.

Po eni od zamisli bi ob zgornji postaji postavili razgledni stolp iz jeklene mreže. “Bil bi reinterpretacija svetilnika, navezanega na glavno funkcijo mesta, ki je pristanišče,” opisuje Mljač. Posebno pozornost je namenil tudi slemenski poti na Markovcu, ki bi jo preuredil v rekreacijski park s tekaškimi in kolesarskimi stezami, sprehajalnimi potmi in fitnesom v naravi. Prepričan je, da bi oba projekta poskrbela za spremembe v spalnem naselju in bi ustvarila aktivno okolje za domačine in turiste ter obenem zvišala kakovost bivanja na tem območju.


Najbolj brano