Vsi štirje deli Krasa v eni knjigi

Marijan Miklavec je eden vidnejših kraških slikarjev, prepoznaven po slogu poetičnega realizma, s katerim prikazuje kraško pokrajino, arhitekturo in dediščino starih obrti. Najraje slika v akvarelni tehniki, s katero posreduje tudi lastna doživetja, oster Kras pa prikaže na mehak način.

Marijan Miklavec je  knjigo Ponos Krasa predstavil v Kosovelovi 
knjižnici. Navdih za slike v  tehniki z zemljo je  dobil  pri domorodcih 
v Avstraliji, saj je želel pri  slikah uporabiti kraški material.

 Foto: Samanta Coraci
Marijan Miklavec je knjigo Ponos Krasa predstavil v Kosovelovi knjižnici. Navdih za slike v tehniki z zemljo je dobil pri domorodcih v Avstraliji, saj je želel pri slikah uporabiti kraški material.  Foto: Samanta Coraci

SEŽANA > Marijan Miklavec je rad risal že v otroštvu, toda “možnosti za študij ni bilo, treba je bilo služiti kruh. Zaposlil sem se v špediciji, ves čas pa je v meni tlelo slikarstvo,” pravi.

Tako se je njegova slikarska pot aktivneje začela šele leta 1984 s prvo samostojno razstavo v Mali galeriji v Sežani. “Ko sem se leta 1975 vselil v hišo, sem stene okrasil s svojimi slikami. Aleksander Peršolja, takrat predsednik zveze kulturnih društev, je ob obisku dal pobudo za javno razstavo slik, ki jo je vodil Leopold Strnad,” se spominja.

Miklavčev zadnji velik projekt je knjiga Ponos Krasa, ki jo je v četrtek predstavil v Kosovelovi knjižnici. Povod zanjo je bil dokumentarni film Kraška dediščina Marijana Miklavca, ki ga je režiral pokojni Jadran Sterle. “Ko sem mu pokazal stenske koledarje, ki sem jih delal 18 let, je rekel, naj jih zberem v eno delo. In to je ta knjiga.”

Za njeno izdelavo je Miklavca gnala tudi želja, da Kras, z vsemi vasmi, prikaže v enem delu kot enoten kulturni prostor. Tako knjiga na 170 straneh poleg njegovih slik prinaša še strokovne etnološke opise vseh štirih delov Krasa.


Najbolj brano