Monte Carlo ali kitajski bazar

Višja turistična taksa je šele dobro zaživela, pa že vzbuja deljena mnenja. Kaj ima domači gost od promocije Slovenije v tujini, se sprašujejo nekateri. Niti ne tako malo, porečejo drugi.

Turistična taksa je letos sestavljena iz dodatka, ki se mu reče promocijska taksa. Ta predstavlja 25 odstotkov cene, ki jo vsak dan plačuje gost, domač ali tuj, za bivanje v katerem od slovenskih prenočišč. Pa naj bo v avtokampu ali hotelu Kempinski. Cena takse je ista. Denar iz naslova promocijske takse bo šel na tekoči račun Slovenske turistične organizacije, ki bo odločala o promocijskih aktivnostih v tujini. Glede na to, da je turizem ena od glavnih slovenskih gospodarskih panog, je finančni vložek v vabljenje tujcev povsem upravičen.

Kdaj pa bo Portorož postal mesto, v katerem bo domači kolesar in njegova varnost tako pomembna kot ležalnik za turista? Zato je kritika o kitajskem bazarju, ki se slepi, da je Monte Carlo, na žalost še kako resnična.

Kaj torej ima od tega slovenski gost? Turistični ponudniki se bodo prilagodili višji taksi, dvignili svoje cene in to bo sprva edini vpliv, ki ga bo na račun promocije Slovenije v tujini doživel turist, ki bo obiskal slovensko obalo. Kitajski bazar, kot Portorož opisuje Slavko Franca, nekdanji idejni vodja Gibanja za Portorož, ki je na županski stolček poneslo človeka iz ljudstva Đenia Zadkovića, letos svoje podobe ne bo spremenil. Lahko pa nekega dne postane Monte Carlo, če odločevalci z vizijo usmerijo svoje moči v preoblikovanje kraja, ki ga mnogi obiskujejo le zaradi lepih spominov. Kot kraj nostalgije za starimi časi.

Če pa prodremo v mentaliteto odločitve o višji turistični taksi, lahko ugotovimo, da tako imenovane modre glave najmočneje premakne upanje na tuje turiste. Da jim motivacijo za življenje ter odločno ukrepanje. Od projektov in kakovostnih doživetij, ki bodo privabila nove in ohranila stare goste, bomo prej ali slej imeli korist vsi. No, vsaj od kolesarskih stez in usmerjanja v butični, zeleni turizem, za kakršnega so se denimo odločili v občini Ankaran. Kdaj pa bo Portorož postal mesto, v katerem bo domači kolesar in njegova varnost tako pomembna kot ležalnik za turista? Zato je kritika o kitajskem bazarju, ki se slepi, da je Monte Carlo, na žalost še kako resnična.


Preberite še


Najbolj brano