Kostić načrtuje vlaganja v letališče in nove povezave

Srbski poslovnež Miodrag Kostić, ki je prek svojega podjetja konec decembra lani postal večinski lastnik Aerodroma Portorož, načrtuje nova vlaganja. Zlasti v infrastrukturo, ki je zastarela. Načrtuje pa tudi nove letalske povezave.

Miodrag Kostić Foto: MK Group
Miodrag Kostić Foto: MK Group

PORTOROŽ > Srbski poslovnež Miodrag Kostić, ki je že lastnik hotela Kempinski Palace in hotelskega kompleksa v Savudriji, je že leta 2017, ko je njegovo podjetje kupilo tretjinski delež Aerodroma, napovedal, bi rad iz Portoroža naredil svetovno destinacijo. Te imajo lastna letališča, s katerih vzletajo letala različnih prevoznikov. Zdaj ko je njegovo podjetje postalo večinski lastnik Aerodroma, bo to lahko tudi izpeljal. Načrtuje več vlaganj. Skupaj z vodstvom Aerodroma si prizadevajo za dokončanje postopka sprejemanja državnega prostorskega načrta, ki ga je že prejšnja vlada opredelila za enega od prednostnih projektov.

Občina ne bo prodala svojega deleža
Piranska občina je s 36,2-odstotnim deležem v Aerodromu Portorož njegova druga največja lastnica, ki je svoj delež še nedavno želela okrepiti. Kako torej novi župan Đenio Zadković gleda na to, da je Miodrag Kostić postal večinski lastnik? Zadković si do včeraj ni uspel ustvariti mnenja, kot je povedal na srečanju istrskih županov, tudi zato, ker je za lastniško spremembo izvedel šele v četrtek zvečer in do včeraj dopoldne ni zbral dovolj informacij. Zagotovil pa je, da občina ne bo prodala svojega deleža in bo ostala druga največja lastnica, čeprav letališče zanima “ogromno interesnih skupin” in ima občina “bolj pasivno vlogo”. Občina je svoj delež v letališču povečala prav lani. Istrabenz je imel 15-odstotnega, a je moral to naložbo zaradi zahtev upnikov prodati. Poziv za uveljavljanje predkupne pravice je naslovil na vse družbenike, odzvala sta se dva, piranska občina in Kostićevo podjetje - vsak od njiju je kupil 7,5-odstotni delež. MC

Daljša letališka steza in dodatni hangarji

“Sprejem tega načrta pomeni podlago za nadaljnji razvoj letališča v Portorožu. To nam bo prižgalo zeleno luč za obnovo in posodabljanje zastarele letališke infrastrukture, to je povečanje zmogljivosti letališča v korist portoroškega in slovenskega turizma. Razvojni načrti letališča vključujejo tudi podaljšanje steze in gradnjo dodatnih hangarjev,” pravijo v Kostićevem MK Groupu. Koliko denarja bodo vložili, zdaj niso razkrili, a leta 2017 je Kostić napovedal, da so pripravljeni vložiti dva milijona evrov.

2

milijona evrov naj bi Kostićevo podjetje vložilo v portoroško letališče

V Turističnem združenju Portorož so veseli, da je Aerodrom dobil večinskega lastnika, ki napoveduje vlaganja v letališko infrastrukturo. “Po obdobju, ko je bil Aerodrom v lasti podjetij, ki so bili bolj kot ne pasivni lastniki, si želimo aktivnega lastnika, ki bo imel interes vlagati. S tem bo pridobila tudi celotna destinacija,” pravi Igor Novel, direktor tega združenja.

“Dobro je, da je letališče dobilo večinskega lastnika, ki bo vlagal - ne samo v podaljšanje steze, temveč tudi v gradnjo hangarjev in prostore za servisne dejavnosti. Tisti, ki v Portorož priletijo, veljajo za dobre goste, temu pritrjujejo tudi portoroški hotelirji. Kostić velja za poslovneža, ki v destinacije vlaga. Prenovil je denimo hotelsko plažo v Savudriji. Upamo, da bo vlagal tudi v Portorožu,” pravi Novel.

Bo Kostić k vlaganjem pritegnil še druge?

Z vidika pozicioniranja Portoroža kot vodilnega turističnega centra v regiji so zelo pomembne letalske linije, a doslej v Portorožu z njimi niso imeli sreče.

Pred osmimi leti je nekaj časa delovala povezava Beograd-Portorož-Rim, štiri leta zatem je prišla na vrsto povezava med Salernom, Rimom in Portorožem, a je zaradi premajhnega zanimanja potnikov dokaj hitro ugasnila. Tudi zadnja čarterska povezava med Zürichom, Portorožem in Beogradom ni učakala daljšega življenja.

Kostić ima zdaj načrte tudi na tem področju. “Seveda načrtujemo tudi vzpostavljanje novih letalskih povezav, kar je že v sedanji poslovni strategiji Aerodroma Portorož. Dodatna vrednost, ki jo slovenskemu turizmu prinaša Aerodrom Portorož, bo ugodno vplivala na celotni razvoj turizma v Portorožu kot prestižne turistične destinacije,” še menijo v podjetju MK Group. Že pred časom je Kostić napovedal, da si bo prizadeval za vzpostavitev čarterske povezave med Beogradom in Portorožem.

“Za čarterske povezave je treba imeti denar, vsaj približno pol milijona evrov. Turistična podjetja ga pa nimajo, tudi neke posebne finančne koristi v tem ne vidijo. Če bo Kostić pokazal pripravljenost zagotoviti denar za novo letalsko povezavo, se mu bo morda pridružil še kak hotelir,” še pravi Novel.


Komentar novinarja

Sonja Ribolica

Kaj si bo še zaželel Kostić

V Srbiji so najpomembnejši prazniki še pred vrati, saj jih praznujejo z dvotedenskim zamikom. A tamkajšnji poslovnež Miodrag Kostić je kljub temu lahko že konec decembra nazdravljal svojim uspešnim poslovnim potezam. Njegovo podjetje je postalo večinski lastnik Aerodroma Portorož. Sredi leta 2017 je njegovo podjetje lastniško vstopilo v družbo, ki upravlja portoroško letališče, in že tedaj je Kostić napovedoval, da si želijo večji kos Aerodroma. V manj kot poldrugem letu se mu je želja ...

Preberi več

Najbolj brano