Batagelj ponosen na dodano vrednost

Prvi mož družbe Postojnska jama Marjan Batagelj je tudi ob zaključku letošnjega leta lahko ponovno sklenil, da je bilo najboljše v zgodovini turističnega obiskovanja jame. Zrasli so namreč tako število obiskovalcev parka Postojnske jame kot posledično poslovni rezultati. Znižali so tudi zadolženost, saj že mislijo na krizo.

Marjan Batagelj Foto: Leo Caharija
Marjan Batagelj Foto: Leo Caharija

POSTOJNA > “Vedeli smo, da upravljamo z izjemno naravno vrednoto in pot, ki smo si jo začrtali, nas je pripeljala do teh rezultatov. Ti ne pridejo v enem letu oziroma z enim planom, ampak gre za kontinuiteto dela,” poudarja Marjan Batagelj, predsednik upravnega odbora Postojnske jame.

Letošnje leto bo podjetje sklenilo z več kot 28 milijoni evrov prihodkov, kar je skoraj trikrat toliko kot leta 2010, ko je družba dobila novega večinskega lastnika, in 8,3 milijona čistega dobička.

87.000 evrov na zaposlenega bo znašala dodana vrednost na zaposlenega v Postojnski jami v 2018.

Batagelj pa je najbolj ponosen na skoraj 90.000 evrov dodane vrednosti na zaposlenega, kar bi prej pripisali tehnološkemu kot turističnemu podjetju.

Vlagajo, kolikor zaslužijo

Izpostavlja tudi nizko zadolženost družbe, ki so jo znižali na 16 odstotkov. Po Batageljevih besedah naložbe prilagajajo rezultatom in se izredno malo zadolžujejo. “To je recept, da ne bi bili izpostavljeni, če pride kriza.” V Postojnski jami so že izračunali, da bi podjetje lahko delovalo v zdajšnjem obsegu in z zdajšnjim številom zaposlenih (201 redno zaposlen) v primeru 27 odstotnega upada obiska.

Batagelj je ponovno izpostavil tudi razmeroma visoko obremenjenost družbe z dajatvami, za kar gre 37 odstotkov prihodkov. V tem Batagelj vidi družbeno odgovornost družbe Postojnska jama, čeprav se na drugi strani zaveda, da so pričakovanja lokalne skupnosti še večja. Se pa po njegovem mnenju dobro poslovanje Postojnske jame odraža tudi v lokalnem okolju, kjer beležijo rast števila nočitev.

Več slovenskih gostov

Dobri poslovni rezultati so posledica rasti turizma pri nas v zadnjih letih. Postojnsko jamo bo letos do konca leta predvidoma obiskalo približno 815.000 obiskovalcev, Predjamski grad 263.000, vse znamenitosti skupaj pa več kot 1,2 milijona. Na prvem mestu tradicionalno ostajajo Italijani, domači gosti pa so se za Nemci povzpeli na tretje mesto. V jami si sicer prizadevajo, da od nobenega trga ne bi bili preveč odvisni.

200-letnica obiska prestolonaslednika Ferdinanda

V prihodnjem letu pričakujejo že 39-milijontega gosta. Kljub tako visokemu obisku Batagelj poudarja, da si bodo v bodoče še bolj prizadevali za trajnostni razvoj. S tem namenom nameravajo vpeljati tudi novo strategijo ravnanja z odpadki. Sicer pa med najpomembnejšimi naložbami Batagelj izpostavlja prenovo perona Luke Čeča v jami, prenovo voznega parka, muzej prisluškovanja v hotelu Jama, ki naj bi ga odprli februarja, in naložbo v vilo Planinka na Jezerskem, kjer želijo razvijati butični turizem, pa tudi konsolidacijo lastništva Certe. Prenovili so tudi spletno stran in začeli razvijati nove produkte pod lastno blagovno znamko.

Letošnje leto je bilo v znamenju obeleževanja 200-letnice odkritja notranjih delov jame, ki je bilo prelomno za nadaljnji razvoj turizma. V letu 2019 pa jih čaka še obeležitev 200-letnice obiska prestolonaslednika Ferninada, kar je bil prvi uradni turistični obisk moderne dobe.


Najbolj brano