Vedno si je treba zastavljati nove izzive

Na odru Dvorane prve slovenske vlade se bo jutri ob 19. uri z opernimi arijami in izbranimi pesmimi predstavil baritonist Jure Počkaj, eden najprodornejših mladih opernih pevcev, ki sodeluje s številnimi svetovnimi opernimi teatri in se kljub mladosti lahko pohvali z vrsto odmevnih nagrad. Na prazničnem koncertu ga bo na klavirju spremljala Mojca Lavrenčič, gosta bosta Aljaž Žgavc in Gaja Sorč.

 Foto: osebni arhiv
Foto: osebni arhiv

AJDOVŠČINA > 34-letni Jure Počkaj iz Velikega Ubeljskega je pred desetimi leti v Ljubljani zaključil diplomski študij solo petja in za diplomski koncert pod mentorstvom prof. Alenke Dernač-Bunta prejel Prešernovo nagrado Akademije za glasbo. Istega leta je prejel prvo nagrado na mednarodnem tekmovanju Brune Špiler v Črni gori, kjer se pomerijo solo pevci.

Začetek njegove pevske poti sta zaznamovali tudi bronasta in zlata plaketa na tekmovanju mladih pevcev Slovenije.

Jure Počkaj

baritonist

“Že kot fantič sem pel v domačem cerkvenem pevskem zboru, še prav posebej pa sem želel igrati klavir, a ko sem se pri devetih letih želel vpisati v glasbeno šolo, so mi rekli, da sem prestar.”

Vedno je imel rad lepo petje

S tem je potrdil, da je bila njegova odločitev za profesionalno kariero opernega pevca pravilna in kljub mladosti zrela.

“Zmeraj sem imel rad opero, saj sta mi všeč njen zvok in lepo petje. V srednji šoli sem veliko poslušal Verdija, doma pa smo radi poslušali Pavarottija. Že kot fantič sem pel v domačem cerkvenem pevskem zboru, še prav posebej pa sem želel igrati klavir, a ko sem se pri devetih letih želel vpisati v glasbeno šolo, so mi rekli, da sem prestar,” se spominja.

V srednji šoli je po naključju dobil mesto v glasbeni šoli in se dve leti učil klavirja, hkrati pa pri Miranu Žitku tudi petja in se pripravljal na sprejemne izpite na Akademiji za glasbo. “Te sem uspešno naredil in se takoj po srednji šoli vpisal na študij solo petja,” pripoveduje. A dodaja, da je pevsko in odrsko zorel tudi na glasbenih odrih, z domačo rock skupino Forgotten Eden.

V drugem letniku študija je vpisal še kompozicijo, a je študij v zadnjem letniku prekinil, saj je bil sprejet na podiplomski študij na kalifornijski univerzi v Los Angelesu, pod vodstvom maestra Vladimirja Černova. “Skozi leta sem spoznal: če želiš nekaj početi profesionalno, se temu moraš popolnoma posvetiti. Petje je zavzelo večino prostora v mojem življenju in take ponudbe nisem mogel zavrniti. Najboljše na UCLA je bilo, da sem lahko delal s svojim profesorjem in tako izpopolnil tehniko, da sem kos najzahtevnejšim vlogam. Hkrati mi je ta izkušnja vlila samozavest, saj si tam ves čas na odru pred drugimi, nastopaš, zoriš ...”

Jure Počkaj je v ZDA debitiral z orkestrom UCLA Philharmonia kot najboljši solist univerze. Upodobil je baritonske vloge v več operah in bil med drugim finalist tekmovanja The Metropolitan Opera v New Yorku zahodne obale. A kljub vrhunski ameriški produkciji se je po študiju odločil vrniti v Evropo, kjer je priložnosti veliko več, pravi Počkaj, ki se bo v prihodnjem letu znova predstavil na več koncertnih nastopih v ZDA.

Verdijeve opere so mu izziv

Operno kariero je začel v SNG Opera in balet Maribor v Verdijevi operi La Traviata in v Puccinijevi operi Turandot ter Massenetovi operi Werther. V ljubljanski operi je debitiral v vlogi Slooka v Rossinijevi operi Ženitna pogodba, kot “freelancer” sodeluje s številnimi opernimi teatri in v najrazličnejših opernih delih, a največji izziv vidi prav v Verdijevih operah. “Verdi je s svojimi deli postavil standard za baritoniste, njegove opere so mi velik navdih in izziv. Zato sem zelo vesel, da sem lani dobil vlogo grofa Lune v Trubadurju,” je še pojasnil Počkaj.

Letos je bil razpet med Mariborom, kjer je pel vlogo Don Carla Di Vargas v Verdijevi operi Moč usode, in Ljubljano, kjer se je preizkusil v naslovni vlogi v Mozartovi operi Don Giovanni. Počkaj priznava, da je kariera profesionalnega solo pevca zahtevna in naporna. Konkurenca je huda, treba se je dokazovati in si zastavljati nove izzive. Njemu jih ne manjka. “Želim si, da bi lahko sam izbiral vloge, ki jih pojem, in se laže pripravil za leto, dve vnaprej. Sicer pa je veliko izvrstnih dirigentov, s katerimi bi rad sodeloval,” pravi. Upa, da se bo v kratkem predstavil Teu Currentzisu, dirigentu znanega opernega teatra v Permu: “Je izjemen umetnik, ki dela zanimive stvari. Zato upam, da bom lahko že v tej sezoni sodeloval z njim.”

Še prej pa se bo predstavil občinstvu v Ajdovščini in mu skupaj s solistoma Aljažem Žgavcem in Gajo Sorč ob spremljavi Mojce Lavrenčič na klavirju pred prazniki približal znane operne arije in napeve.


Najbolj brano