Jamnik: koncentracija v turizmu je vedno slaba

“Celo ulico hotelov prodati enemu hotelirju - to gotovo ni pametno. Prava rešitev je razpršeno lastništvo, saj vnaša zdravo konkurenco. To velja tudi za Portorož,” meni Gregor Jamnik, predsednik Združenja hotelirjev Slovenije. Zavzema se za preudarno odločanje o tem, komu prodati hotele, saj to v veliki meri kroji razvoj turističnega kraja.

Poleg hotela Kempinski Palace, ki je že v njegovi lasti, srbski 
poslovnež Miodrag Kostič želi tudi druge Istrabenzove hotele. Foto: Sonja Ribolica
Poleg hotela Kempinski Palace, ki je že v njegovi lasti, srbski poslovnež Miodrag Kostič želi tudi druge Istrabenzove hotele. Foto: Sonja Ribolica

PORTOROŽ > Šest portoroških hotelov Lifeclass oziroma družba Istrabenz Turizem bo verjetno sredi prihodnjega leta dobilo novega lastnika. Nezavezujoče ponudbe so poslali podjetje srbskega poslovneža Miodraga Kostića, ameriški sklad Bain Capital, z državne strani pa kar trije interesenti: Sava, Slovenski državni holding (SDH) in Kapitalska družba z Modro zavarovalnico. Zainteresirani vlagatelji naj bi skrbni pregled opravili januarja, sledili bi oddaja zavezujočih ponudb in morebitna prodaja.

Vlada je prejšnji teden v vlogi skupščine DUTB tej naložila, naj ustavi morebitno prodajo terjatev DUTB do Istrabenza. S tem naj bi portoroške hotele menda skušali ubraniti pred Miodragom Kostićem. Na dopisni seji je vlada kot skupščina Družbe za upravljanje terjatev bank (DUTB) odločila, da je za izvajanje strategije razvoja turizma nujno, da DUTB do dokončanja prodajnega postopka za delnice Istrabenz turizma, s katerimi so zavarovane terjatve DUTB do krovne družbe Istrabenz, ne pristopa k postopkom prodaje terjatev do Istrabenz holdinga.
Po oceni vlade vzporedni tek dveh prodajnih postopkov namreč ne bi zagotavljal optimizacije cene in vrednosti premoženja. DUTB je sicer prav letos poleti prevzela vlogo ključnega upnika v holdingu Istrabenz.
Po nekaterih informacijah vlada s to potezo želi Istrabenzove hotele ubraniti pred srbskim poslovnežem Miodragom Kostićem. Ta naj bi namreč Družbi za upravljanje terjatev bank poslala tudi ponudbo za nakup 93 odstotkov terjatev do holdinga Istrabenz. “Prodaje terjatev DUTB in odločitve slovenske vlade ne želimo komentirati,” so včeraj sporočili iz Kostićeve MK Group.
Vlada je ob tem dopolnila še smernice za delovanje DUTB, v katerih bo po novem določeno, da ta pri upravljanju premoženja ravna tako, da sledi tudi ključnim usmeritvam strategije upravljanja kapitalskih naložb in krovne turistične strategije. STA

Kostić pričakuje transparentno prodajo Istrabenzovih hotelov

Iz Kostićevega podjetja MK Group so zatrdili, da so fokusirani na Istrabenzove hotele. “Zainteresirani smo za nakup teh hotelov. Pričakujemo, da bo postopek prodaje transparentno zaključen.”

Gregor Jamnik

Združenje hotelirjev Slovenije

“Kaj pomeni neposrečena izbira kupcev, lahko vidimo marsikje, tudi v Portorožu. Dejstvo je, da bo novi lastnik hotelov tudi snovalec usode celotne destinacije.”

Kostič ima že nekaj premoženja v Portorožu: je lastnik hotela Kempinski Palace, v lasti ima tudi tretjino portoroškega letališča.

A načrti, da bi kupil tudi niz Istrabenzovih hotelov v bližini hotela, ki je že v njegovi lasti, se mu morda ne bodo izšli. Minister za gospodarstvo Zdravko Počivalšek se zavzema za to, da bi turistična podjetja v državni lasti upravljali z enega mesta, pod taktirko SDH, kot narekuje nova turistična strategija. Ta nato v nadaljevanju predvideva prestrukturiranje in izboljšanje poslovanja teh podjetij, nato pa njihovo privatizacijo.

A pri prodaji moramo biti premišljeni, opozarja minister. Pred časom je poudaril, da bi bilo za portoroški turizem škodljivo, če bi nekdo, ki že ima v lasti pomemben delež obalnega turizma, prevzel še ostala akterja na tem območju in tako obvladoval celotno slovensko obalo.

Z dežja pod kap?

Gregor Jamnik, predsednik Združenja hotelirjev Slovenije, razmišlja podobno; koncentracija v turizmu nikoli ni dobra, naklonjen je razpršenemu lastništvu. “Če bi dopustili, da bi nekdo obvladoval še večji del portoroškega turizma, bi prišli z dežja pod kap, eno koncentracijo bi zamenjali za drugo. Razpršeno lastništvo vnaša zdravo konkurenco in razvoj, v nasprotnem primeru pa je vse bolj anemično.” Dokaz za to vidi v razpršenem lastništvu ljubljanskih hotelov, ki se razvijajo in cvetijo, na drugi strani pa so portoroški ali blejski hoteli, ki bolj kot ne stopicajo na mestu.

Ni vseeno, komu prodati hotele

Jamnik tudi opozarja, da bodo morale biti odločitve o prodaji zelo premišljene, saj ima izbira kupcev hotelov daljnosežne posledice. “Kaj pomeni neposrečena izbira kupcev, lahko vidimo marsikje, tudi v Portorožu. Dejstvo je, da bo novi lastnik hotelov tudi snovalec usode celotne destinacije.” Po njegovem mnenju je treba izbrati vlagatelja, ki bo dolgoročen lastnik in bo tudi vlagal, takega, ki se že ukvarja s turistično dejavnostjo in ki že dokazuje, da zna dobro upravljati; skratka, takega, ki lahko prispeva k razvoju destinacije.


Najbolj brano