Prepričuje s prostornostjo

Peugeota partnerja teepe ni več. Prišel je rifter, ki bo ob Citroenovem berlingu in Oplovem combu skušal opozarjati nase s terensko šminko, i-cockpit zasnovo notranjosti in z novim dizelskim motorjem.

Peugeot rifter, ki opozarja nase s terensko šminko, je nadomestil 
partnerja tepee. Foto: Peter Pirkovič
Peugeot rifter, ki opozarja nase s terensko šminko, je nadomestil partnerja tepee. Foto: Peter Pirkovič

Od svojih bratrancev se 4,4 metra dolg rifter razlikuje tudi po dejstvu, da bo serijsko na zunaj okrašen z nekaj terenske šminke, v obliki plastičnih obrob na blatnikih in na vratih ter z aluminijastim ščitom dela podvozja na sprednji in zadnji strani. Potniška kabina je raj prostornosti in funkcionalnosti. Pri Peugeotu so uspešno implementirali svoj i-cockpit koncept, ki prinaša svojevrstno zasnovo armaturne plošče, kjer izstopa manjši volan, z možnostjo pomikanja po višini in globini. Dodatno so v koncept vključeni še klasični analogni merilniki, ki jih volan ne zastira, in osrednji osempalčni zaslon na dotik.

Multimedijski vmesnik, katerega vsebine niso v slovenščini, omogoča digitalni (DAB) sprejem radijskih postaj, upravljanje navigacije in enostavno povezovanje s pametnimi telefoni prek bluetootha. Tako si lahko zavrtimo tudi svojo glasbeno zbirko. Minus namenjam kameram, ki sicer pri vzvratni vožnji omogočajo sliko s ptičje perspektive in zadka ter so tako v pomoč vozniku, a kakovost slike je zelo podpovprečna.

Tehnični podatki

Dimenzije (D/Š/V): 4403 mm, 1848 mm, 1874 mm

Motor: 1,5-litrski Blue HDi 74 kW (100 KM)

Navor: 250 Nm pri 1750 vrtljajih

Gume: 215/65/R16

Posoda za gorivo: 50 litrov

Cena z dodatno opremo: 25.030 evrov

V rifterju je odlagalnih mest več kot dovolj. Zelo uporaben je sredinski prostor med sprednjima sedežema, stropna polica in velik hlajen predal na vrhu sredinske konzole na sovozniški strani. Sam sem bil najbolj zadovoljen z majhnim odlagalnim mestom med volanom in merilniki, ki je bilo večinoma rezervirano za telefon.

V testnem primerku sta bila sedeža dodatno opremljena še z oporo za roke, ki je pri sovozniškem sedežu snemljiva. Naslon sedeža je namreč mogoče preklopiti in tako ustvariti skoraj tri metre prostora za nalaganje večjih stvari. Sedeži v drugi vrsti so fiksni in jih ni mogoče vzdolžno pomikati, a je prostora za potnike v tem delu dovolj. Prtljažnik ima v osnovi 775 litrov prostora in posebno polico namesto klasičnega prekrivnega roloja. Polico lahko odstranimo ali pa postavimo na dve višini, za potrebe nalaganja oziroma ločevanja prtljage. Zelo dobrodošla rešitev. Hkrati pozdravljamo tudi odločitev, da je v prtljažnik možno dostopati tudi samo preko zadnjega dvižnega stekla.

Čeprav ima nekaj terenske šminke, to še ne pomeni, da je pripravljen za terenske izzive. Odmik karoserije od tal je za tri centimetre višji kot pri, na primer, berlingu, zato bo samozavest, na kolovoznih poteh ali iskanju primernega parkirnega prostora v bližini turistične kmetije, nekoliko večja. Pri Peugeotu pravijo, da ima rifter nekaj nadgradenj na podvozju, ki mu prinaša boljše vozne lastnosti od ostalih, a po nekaj dneh intenzivnega druženja lahko zaključim, da ta ponudi dovoljšnjo mero mehkobe in razmeroma visoko stopnjo natančnosti v zavojih za takšen tip vozila. Za pravo oceno bom moral preizkusiti še ostala dva.

Peugeot z rifterjem ostaja trdno zvest dizelskemu pogonu. V tokratni vlogi se je znašel prenovljeni 1,5-litrski najnaprednejši dizelski štirivaljnik, ki ima poleg posode za gorivo tudi dodatno posodo za AdBlue. S 74 kilovati moči ne bo najhitrejši pri pospeševanju, a je vseeno sposoben dosegati primerno visoko hitrost, a mu po drugi strani opazno zmanjka sape pri avtocestnih klancih. Kombinacija s petstopenjskim ročnim menjalnikom ni napačna, čeprav bi si želel še šeste prestave. Med nekajdnevnim preizkusom se je poraba gibala okrog šestih litrov.

Kaj pa cena? Veliko dodatkov, ki sem jih omenjal, spada med dodatno opremo (podrobno v ceniku), zato končna cena naraste na 25 tisočakov, kar seveda ni malo, a ceno v tem primeru za več kot tri tisočake znižajo, če se kupec odloči za financiranje.


Najbolj brano