Digitalni zasloni namesto plakatov

V Kopru so sredi meseca na najbolj izpostavljenih lokacijah namestili elektronske zaslone, s katerih se bleščijo oglaševalske vsebine in promocijski filmi o mestu in njegovi ponudbi. Naložbo bo financiralo komunalno podjetje Marjetica, ki je pogodbo za najem električnih lcd in led zaslonov za obdobje petih let sklenilo z družbo Telekom Slovenija.

 Po testnem obdobju bo Marjetica  objavila razpis, s katerim bodo 
poiskali ponudnika za odkup dela oglasnega prostora. Foto: Nataša Hlaj
Po testnem obdobju bo Marjetica objavila razpis, s katerim bodo poiskali ponudnika za odkup dela oglasnega prostora. Foto: Nataša Hlaj

KOPER > V Marjetici za zdaj še ne razkrivajo, koliko je vredna naložba. Sklicujejo se na to, da vseh del s postavitvijo zaslonov še niso sklenili. Po drugi strani pa je ta podatek javno dostopen v razpisni dokumentaciji na portalu e-naročanje.

Tam je med drugim objavljena tudi pogodba med Marjetico in Telekomom, iz katere je razbrati, da skupna vrednost najema za obdobje petih let znaša 684.914 evrov, oziroma 11.415 evrov, kolikor naj bi Marjetica vsak mesec odštela za najem elektronskih panojev.

Zanimivosti o digitalnih zaslonih

Ohišje lcd zaslonov je opremljeno s premazom, ki omogoča preprosto odstranitev grafitov. Predvideno je, da bo deloval 50.000 ur, preden bo zmogljivost žarnic, ki osvetljujejo površino panela z zadnje strani, padla na 50 odstotkov svoje osnovne zmogljivosti. Življenjska doba led diod pa je najmanj 75.000 ur.

Stroške vzdrževanja in popravil krije Telekom

Telekom Slovenije krije celotne stroške vzdrževanja zaslonov, popravil, morebitne zamenjave okvarjenih ali poškodovanih zaslonov, vključno z vzdrževanjem strojne in programske opreme za ves čas trajanja najema.

Poglobljeno branje razpisne dokumentacije pa razkrije še en podatek. Marjetica je namreč v razdelku, kjer so objavljena vprašanja morebitnih ponudnikov, zavrnila predlog podaljšanja roka za postavitev in delovanje zaslonov iz 60 na 90 dni od podpisa pogodbe. Eden od interesentov je dobronamerno opozoril, da se zaradi kratkega roka dobava blaga podraži za kar nekaj deset tisoč evrov, saj ga nihče nima na zalogi in je potreben letalski prevoz.

684.914 evrov je vredna naložba za najem električnih lcd in led zaslonov za obdobje petih let. 11.415 evrov na mesec naj bi Marjetica odštela Telekomu za najem elektronskih panojev.

Neuradno smo izvedeli, da se je to zaradi napete časovne zahteve tudi dejansko zgodilo in so led zaslone iz Azije v Slovenijo pripeljali z letalom in ne kot običajno s cenovno ugodnejšim ladijskim prevozom. V Telekomu Slovenije na naše vprašanje, ali to drži in za koliko so se podražili stroški dobave, do zaključka redakcije niso odgovorili.

Po besedah direktorja Marjetice Janija Bačića v postopku ni bilo mogoče pristati na podaljšanje roka, ker je bil to že drugi razpis (na prvega sredi poletja so prispele tri ponudbe, a so jih izločili kot neustrezne in nedopustne), vse skupaj pa bi se nato zavleklo v drugo poslovno leto in se zadeve ne bi izšle po načrtih.

Na zaslonih tudi komercialne vsebine

Skupno osem digitalnih oglaševalskih zaslonov so namestili ob krožišče pri koprski banki (pri Grafistovem gramoznem parkirišču), ob severni obvoznici (na objektu skladišča), ob krožišču pri tržnici, pred Areno Bonifika, na potniškem terminalu, na Ukmarjevem trgu (kombinacija dveh zaslonov) ter na zunanji steni stadiona Bonifika. Nekatere konstrukcije so prostostoječe, druge so stenske, na dveh lokacijah so namestili interaktivne zaslone na dotik (Ukmarjev trg in potniški terminal).

Zanimalo nas je, kdo in pod kakšnimi pogoji bo odločal, katere vsebine bodo predvajali na zaslonih. Bačić napoveduje, da bodo to počeli sami pod okriljem gospodarske javne službe upravljanje plakatnih prostorov za oglaševanje, podlago za to pa imajo v odloku o oglaševanju in usmerjevalnem sistemu.

“Na zaslonih bomo objavljali sporočila in obvestila različnih društev, zavodov, krajevnih skupnosti, občine in drugih uporabnikov, ki imajo skladno z odlokom pravico objavljati sporočila javnosti. Na zaslonih se bodo oglaševale tudi komercialne vsebine pod pogoji, ki so prav tako opredeljeni v prej omenjenem odloku,” pravi Bačić. V ceniku bodo opredelili znesek za objavo vsebin v določenem trajanju prikaza in približno število prikazov dnevno.

Bačić napoveduje, da bodo po testnem obdobju objavili razpis, s katerim bodo poiskali ponudnika za odkup dela oglasnega prostora, medtem ko bo del ves čas namenjen objavljanju obvestil o zaporah cest, prostih parkiriščih in podobnim logističnih vsebinam. V fazi testiranja na zaslonih večinoma predvajajo videoposnetke, v prihodnje pa jih bodo nadomestile večinoma fiksne slike s “premikajočimi” detajli.


Najbolj brano