Ekipe na terenu že ob treh zjutraj

Komunalno stanovanjska družba Ajdovščina in pogodbeni izvajalci so ob včerajšnji prvi pošiljki snega začeli zimsko službo. Na območju Gore so bili na terenu že od 3. uri zjutraj, ekipe so ceste posipale in čistile tudi na Ravnah ter v krajevnih skupnosti Vrtovin, Stomaž, Lokavec, Dolga Poljana, Budanje in Erzelj. Na zimo so pripravljeni, pravijo.

Na Gori so včeraj dobili prvo  pošiljko snega. Foto: Vesna Tratnik
Na Gori so včeraj dobili prvo pošiljko snega. Foto: Vesna Tratnik

AJDOVŠČINA > Lanska zima je bila v ajdovski občini dolga, saj so ekipe KSD začele plužiti in posipati občinske ceste 13. novembra, zaključile pa 22. marca letos. Zimska služba je občino stala 255.000, vipavsko pa 32.000 evrov, kar je več, kot sta načrtovali v proračunih. V obeh občinah so porabili približno 430 ton soli.

Včerajšnja prva pošiljka snega v višje ležečih predelih obeh občin je potrdila, da se zimska sezona ne le po koledarju, ampak tudi v praksi začenja tudi za vzdrževalce občinskih cest na zgornjem koncu Vipavske doline.

Javno podjetje KSD Ajdovščina v okviru zimske službe vzdržuje nekaj več kot 341 kilometrov cest v ajdovski in vipavski občini

Na voljo traktorske in kamionska ekipa, pomagajo pogodbeniki

Kot je povedal vodja službe vzdrževanja cest v KSD Dragotin Štokelj, so nanjo pripravljeni. “Na voljo imamo pet traktorskih in eno kamionsko ekipo. Zimsko službo na območju Gore, od Predmeje do Nanosa, bo letošnjo zimo izvajalo tudi enajst pogodbenih izvajalcev,” je povedal. V skladišču podjetja so za posipanje cest ob začetku zime pripravili 50 kubičnih metrov peska in 80 ton soli, ki jih bodo po potrebi dopolnili. Zagotovili so tudi 2200 snežnih kolov za označevanje cest in prometne znake za označitev gorskih in višje ležečih cest, kjer je možna poledica.

Javno podjetje v okviru zimske službe vzdržuje nekaj več kot 341 kilometrov cest v obeh občinah. Od tega v ajdovski prednjačijo javne poti po krajevnih skupnostih, teh je za dobrih 126 kilometrov, 108 kilometrov je lokalnih cest, dodati je treba še nekategorizirane javne poti, mestne in krajevne ceste ter javne poti v obrtnih conah. V vipavski gre za 45 kilometrov lokalnih cest in sedem kilometrov javnih poti, ostalo so mestne in zbirne mestne ter krajevne ceste. Zimsko službo izvajajo tudi na pločnikih in parkiriščih.

Zaradi razpršenosti naselij ter razlik med dolino in višje ležečimi predeli, je njihovo delo nepredvidljivo, organizacija zimske službe pa zahtevnejša. “Običajno v dolini še ni snega, ko je na Gori in v višjih predelih ceste že treba plužiti in posipati, dodatna težava je burja, ki gradi zamete, v dolini imamo poledico. Vse to terja precej usklajevanja in predvidevanj, kakšne bodo čez nekaj ur razmere na cestah. Pogosto debelina snežne odeje še ni taka, da bi morali po zakonu ceste že plužiti, vendar delujemo preventivno, hkrati pa tudi kot dobri gospodarji,” je dodal direktor KSD Egon Stopar.

Vsem ni mogoče takoj ustreči

V praksi se srečujejo tudi s kritikami občanov, je potrdil. “Vsi bi radi, da je lokalna cesta ali javna pot do njihove hiše splužena hkrati z regionalno cesto. Tega zaradi razvejanosti omrežja ne moremo zagotoviti. Pri zimski službi upoštevamo pravilnik, ki določa prednostni vrstni red. Očitki so tudi na račun dela s težko mehanizacijo. Če v kratkem času pade večja količina snega ali pridejo snežni zameti, s plugi ne rešimo situacije. Včasih so pripombe na račun kupov snega, ki jih naše ekipe potisnejo na domnevna zasebna zemljišča, potem se izkaže, da gre za cestno telo, občasno dobimo pripombe o poškodbah fasad, priključkov, vendar lahko zagotovim, da se naše ekipe zelo trudijo, da do tega ne prihaja,” je še povedal Stopar.

Da bi bilo v prihodnje manj slabe volje, pred začetkom prave zime Štokelj in Stopar občanom svetujeta tudi, da preverijo, ali so poti do njihovih zaselkov in hiš dostopne za traktor s plugom, kopač ali kamionsko ekipo. “Naše ekipe se v praksi pogosto srečujejo s skladovnicami drv, električnimi pastirji, neprimerno parkiranimi vozili in priključki ter z drugimi ovirami. Vse to otežuje delo in po nepotrebnem vzbuja slabo voljo,” je še pojasnil Štokelj.


Najbolj brano