Kako bi kandidati za župana oživili mestno jedro?

Na kakšen način bi izboljšali dostopnost do starega piranskega mestnega jedra – tako za prebivalce kot za turiste, enodnevne obiskovalce in za druge? To je bilo vprašanje za osem kandidatov za piranskega župana, ki smo jih prosili še, naj navedejo tri predvidene ukrepe oziroma naložbe.

Piran je poleti poln obiskovalcev, pozimi bi jih lahko bilo precej 
več.   Foto: Mirjana Cerin
Piran je poleti poln obiskovalcev, pozimi bi jih lahko bilo precej več.  Foto: Mirjana Cerin

PIRAN > Štirje kandidati navajajo gradnjo nove garažne hiše: Vojko Jevševar (SDS), Andrej Korenika (SMC), Đenio Zadković (Gibanje za občino Piran) in Bojan Drevenšek (SD).

Z novimi parkirišči bi laže zaprli mesto za promet

Jevševar in Korenika bi garažno hišo predvidela blizu mestnega jedra, povezavo z jedrom bi Jevševar omogočil kar pod zemljo, Korenika pa bi obenem povečal garažno hišo na Fornačah in na tistem območju uredil rekreacijsko-športne površine. Drevenšek ima v mislih dve garažni hiši: za prebivalce ob nekdanji bencinski črpalki in za obiskovalce nad čistilno napravo na Fornačah, zdajšnjo garažno hišo na Fornačah bi kot župan odkupil.

Zadković lokacije za novo garažno hišo ne opredeljuje, vendar omenja vzpostavitev “flote” električnih vozil za prebivalce in, podobno kot Korenika, snuje delno preureditev parkirnih površin na Fornačah. Uredil bi “mestno rekreacijsko oazo z zelenimi in športnimi površinami ter podzemnimi parkirnimi mesti”.

Tudi Dariju Novincu (Slovenija za vedno, Piran je naš) se zdi nujen dogovor, da bi garažno hišo uporabljali domačini, uporabo pa bi lahko “delno subvencionirali iz občinskega proračuna”. Podobno kot Zadković bi tudi sam nabavil električne avtomobile, kakršne uporabljajo ob golf igriščih; z njimi bi se do parkirišč vozili prebivalci in turisti. “Za te avtomobile bi namenili več parkirnih mest, tako da bi bili dostopni vsem Pirančanom. Bili bi bolj mobilni, ne bi bili odvisni od avtobusov in tako bi lahko avtomobile umaknili iz mesta,” pojasnjuje Novinec. Na zdajšnjem avtobusnem postajališču bi uredil začasno parkirno mesto za dva avtobusa, ki bi bila namenjena prevozu dnevnih gostov, uvedel pa bi tudi dnevno evidenco vstopov v mesto.

Zaprtje mesta za promet zagovarja večina kandidatov. Viko Kveder (Oljka) bi pred vstopom v garažno hišo Fornače zgradil krožišče in povezavo do Tartinijevega trga vzpostavil s štirimi električnimi avtobusi. “V Piranu poleti ni kje parkirati, obiskovalci in domačini nimajo kje hoditi,” opozarja Zlatka Olah (Stranka slovenskega naroda). Pridružuje se ji Tomaž Gantar (Naš kraj - Lista Tomaža Gantarja): “Mesto postaja nevarno za pešce in kolesarje. Omejili bi promet, izboljšali mobilnost domačinov in obiskovalcev ter zagotovili zadostno število parkirnih mest pred vstopom v mestno jedro.”

Drevenšek napoveduje referendum o zaprtju mesta za motorna vozila. “Če bi ta predlog podprli, bi začeli s projektom garažne hiše pod stadionom, kamor bi preselili avtomobile z zunanjega parkirišča na Fornačah, prostor ob morju pa namenili športno-rekreacijskim dejavnostim. Na zunanja parkirišča v Piranu bi namestili senzorje, ki bi uporabnika prek aplikacije obveščali o prostih parkirnih mestih. Okrepili bi 'floto' električnih vozil na klic,” našteva. Jevševar bi vozila v mestno jedro spuščal samo za dostavo pa še to zgolj ob določenih urah dopoldne. Tudi sam omenja brezplačne prevoze z električnimi vozili iz bližnjih garaž in s parkirišč. Novinec pa bi najprej pregledal seznam imetnikov parkirnih abonmajev in preveril, ali abonenti izpolnjujejo pogoje.

Manjkajo trgovine in celoletni dogodki

“Piran potrebuje hitro intervencijo, ker je to, kar se v njem dogaja, nevzdržno. Pozimi je mesto duhov, poleti je prepoln in umazan” poudarja Olahova. Kot opaža, je veliko stanovanj in poslovnih prostorov praznih, občina bi jih lahko obnovila in dala na razpolago mladim, da bi v njih živeli ali začeli kakšno dejavnost. Olahova zagovarja 30 odstotkov cenejše storitve za občane.

Kveder razmišlja o brezplačni oddaji občinskih poslovnih prostorov za deficitarne poklice. Jevševar bi oživil kulturno, športno, kulinarično in drugo dogajanje čez vse leto in s tem zagotovil nova delovna mesta ter nove prebivalce. Novinec bi omogočil “vrnitev” prebivalcev tako, da bi jim omogočil nakup ali najem stanovanj. “Pred leti je imel Piran več kot 5000 prebivalcev, zdaj jih ima manj kot 1000,” je prepričan. Tudi Zadković omenja celoletne kulturne in kulinarične dogodke, povezal bi jih z zaledjem. Gantar nasprotno meni, da ima Piran že zdaj številne dogodke.


Najbolj brano