Ping pong z oblegano Sočo

Še pred desetimi leti ali malo več je turiste po Soči z rafti vozilo kakšnih deset športnih agencij, danes jih naštejejo že približno 70. Nekateri pravijo, da jih je že sto. Do natančnejših podatkov se je težko prebiti. Bovčani se sprašujejo, ali bo naslednje leto po Soči vozilo že dvesto ali tristo agencij z vsega sveta.

Z vprašanjem preobremenjenosti Soče se vsaj že dve leti resno soočajo domače športne agencije in lokalne skupnosti v Posočju. Prihaja do nesoglasij med domačini in agencijami od drugje, ki po evropski zakonodaji prostega trga z vsemi dovoljenji lahko opravljajo delo. Ker je agencij na Soči preveč, nastajajo konflikti. Z vesli so se že tepli. Kaj si o tem mislijo turisti, se lahko samo vprašamo.

Gnetejo se na reki, prihaja do vroče krvi, z vesli so se že tepli. Na evropski lepotici Soči se kaj takega ne sme dogajati.

Soča je posebnost. Je hitro dostopna za vse, ki bi na njej opravljali dejavnost. S preobremenjenostjo in urejanjem plovbe po Soči se s posredovanjem občine Bovec in medobčinske uprave ukvarjajo ministrstva, ki si žogico odgovornosti, kot v vseh drugih zapletih, podajajo eno drugemu. Na koncu pristane v lokalni skupnosti, ki pravi, da nima pristojnosti. Glede na nova vodstva v ministrstvih je težko pričakovati hitre odgovore. O Soči si glave vsaj na začetku mandatov ne bodo belili.

Zaplet s preobremenjenostjo Soče bo treba urediti prek zime. Zgledi iz tujine bi bili dobrodošli. Žal pa je tako, da nihče nima informacij, kaj se dogaja na drugih rekah. Vodniki raftov, ki opravljajo sezonsko delo izven Evrope, pravijo, da na drugih rekah ni takšnega navala športnih agencij, kot je na Soči. Delo opravljajo zasebne agencije, ki najemajo vodnike čolnov z vsega sveta, pod pogojem, da imajo priporočila in da so ustrezno usposobljeni. Licence morajo obnavljati vsako leto. Edino v Sloveniji zahtevajo licenco v slovenskem jeziku. Na večjih rekah na Norveškem ali v Braziliji so vpletene le tri agencije, ki legalno zaposlujejo vodnike raftov iz vsega sveta.

V tujini reke in plovbo po njih zaupajo domačim podjetjem, ki poznajo vse pasti. Tudi v dolini Soče bo o tem nujen premislek. Če pa bodo hoteli obisk omejiti, je edina pot višja cena. Zdaj je tako, da letno rafting karto za plovbo podjetja izplačajo že z dvema vožnjama po Soči.


Preberite še


Najbolj brano