Gradbeno dovoljenje za podaljšanje prvega pomola pravnomočno

Luka Koper je danes prejela potrditev ministrstva za okolje in prostor, da je gradbeno dovoljenje za podaljšanje operativne obale kontejnerskega terminala na prvem pomolu postalo pravnomočno 2. novembra, potem ko se na izdano gradbeno dovoljenje ni nihče pritožil. Gradnja podaljšanega prvega pomola se bo predvidoma začela maja 2019.

Celotna naložba v podaljšanje operativne obale in izgradnjo 
zalednih skladiščnih površin na južni polovici pomola naj bi po 
sedanjih ocenah sklenili v začetku leta 2021. Foto: Zdravko Primožič/FPA
Celotna naložba v podaljšanje operativne obale in izgradnjo zalednih skladiščnih površin na južni polovici pomola naj bi po sedanjih ocenah sklenili v začetku leta 2021. Foto: Zdravko Primožič/FPA

KOPER > Gradbeno dovoljenje je bilo izdano za izgradnjo operativne obale dolžine 98,5 metra in širine 34,4 metra ter za izgradnjo zalednih površin na južni strani pomola v velikosti 24.830 kvadratnih metrov. Na južni strani, ki je namenjena pretovoru kontejnerjev, bo dolžina prvega pomola 695 metrov, so danes sporočili iz Luke Koper.

V času do izdaje in pravnomočnosti gradbenega dovoljenja je družba že objavila javno naročilo za izbor izvajalca za dobavo in vgradnjo testnih pilotov. Po izvedbi tega dela sledi postopek monitoringa, nakar se bo predvidoma maja 2019 začela gradnja. Celotna naložba v podaljšanje operativne obale in izgradnjo zalednih skladiščnih površin na južni polovici pomola naj bi po sedanjih ocenah sklenili v začetku leta 2021.

Pravnomočno gradbeno dovoljenje prihaja po mukotrpnih postopkih in pogajanjih z lokalno skupnostjo. Koprska občina je namreč dolgo nasprotovala podaljšanju prvega pomola tik ob mestnem središču, zaradi škodljivih vplivov pristaniške dejavnosti pa se je tudi nekajkrat pritožila na izdajo okoljskega soglasja. Šele julija letos sta občina in Luka dosegli dogovor, ki predvideva izvedbo omilitvenih ukrepov za zmanjšanje vplivov pristanišča in med drugim ustanovitev posebnega okoljskega sklada.

V skladu s poslovno strategijo družbe se bo do takrat letna zmogljivost kontejnerskega terminala postopoma povečevala na najmanj 1,3 milijona kontejnerskih enot letno, medtem ko bodo v Luki z izboljšanjem delovnih procesov in z dodatnimi infrastrukturnimi ukrepi, ki so že v teku, lahko dosegli letno kapaciteto 1,5 milijona kontejnerskih enot.

V Luki poudarjajo, da je podaljšanje prvega pomola njihov ključen strateški projekt, ki poleg naložb v infrastrukturo predvideva tudi nabavo novih dvigal, strojev in druge opreme. Luka Koper bo tako samo v posodobitev in povečanje kontejnerskega termina vložila skupaj okoli 235 milijonov evrov, pri čemer je bil del investicij, vključno z nabavo novih dvigal, poglabljanjem bazena, novimi tiri in še nekaj drugimi investicijami že realiziran.

Družba je pridobila tudi šest milijonov evrov evropskih sredstev za projekt iz programa Instrument za povezovanje Evrope, ki vključuje tudi podaljšanje pomola. 3,2 milijona evrov je že počrpala, za 2,8 milijona evrov pa je pridobila dovoljenje za podaljšanje roka do konca leta 2020.


Najbolj brano