Dolga pot do daljšega pomola
Istra
10. 11. 2018, 06.04
, posodobljeno: 15. 11. 2018, 16.35
V Luki Koper bodo leta 2021 pretovorili 1,5 milijona kontejnerskih enot TEU na leto. To bo omogočilo podaljšanje pomola še za 100 metrov, kar v Luki načrtujejo že več let, včeraj pa so končno dobili potrdilo ministrstva za okolje, da je septembra izdano gradbeno dovoljenje pravnomočno.
KOPER
> Natančneje, pravnomočno je postalo 2. novembra, potem ko se na izdano gradbeno dovoljenje ni nihče pritožil na upravno sodišče. Le da je bilo treba na uradno potrditev, ko so si v Luki lahko oddahnili, čakati še nekaj dni.
Letos najprej testni piloti
V Luki so pred izborom podjetja, ki bo izpeljalo zabijanje testnih jeklenih pilotov, ki je pomembno za preverjanje nosilnosti novih površin in traja nekaj časa. Glavna gradnja se bo predvidoma začela maja prihodnje leto in bo trajala do začetka leta 2021.
Gradbeno dovoljenje je bilo izdano za gradnjo operativne obale, dolžine 98,5 metra in širine 34,4 metra, ter za gradnjo zalednih površin na južni strani pomola v velikosti 24.830 kvadratnih metrov. Dolžina prvega pomola na južni strani, ki je namenjena pretovoru kontejnerjev, bo tako 695 metrov, so našteli v Luki Koper.
Hočejo ostati prvi na Jadranu
V Luki potrebujejo dodatni prostor za privez ladij in skladiščenje kontejnerjev, saj hočejo dolgoročno ostati najboljše kontejnersko pristanišče v Jadranu. Na prvem pomolu bodo tako postopno pridobili za 1,3 milijona kontejnerskih enot TEU prostora, z dodatnimi ukrepi pa do leta 2021 načrtujejo, da bo zmogljivost pomola 1,5 milijona TEU na leto (sedanja zmogljivost je 950.000 TEU). V okviru naložbe bodo za prvi pomol kupili dodatna dvigala, stroje in opremo, tako da bo skupna investicija znašala 235 milijonov evrov, pri čemer so poglabljanje bazena, gradnjo novih tirov in nakup dvigal že izpeljali.
Luka je za to pridobila tudi evropski denar, in sicer šest milijonov evrov za projekt iz programa Instrument za povezovanje Evrope: 3,2 milijona evrov je Luka že počrpala, za 2,8 milijona evrov pa je pridobila dovoljenje za podaljšanje roka do konca leta 2020. Za podaljšanje je zaprosila, ker se je na okoljevarstveno soglasje pritoževala Mestna občina Koper, tako da Luka ni mogla izpeljati investicije.
Julija letos sta občina in Luka dosegli dogovor, ki med drugim predvideva ustanovitev posebnega okoljskega sklada, v katerega bo Luka za prebivalce namenila po 200.000 evrov na leto. Občina se tako ni pritožila na gradbeno dovoljenje, kar pomeni, da se gradnja lahko začne.
V Luki so pred časom naročili tudi razvojno študijo za podaljšanje prvega pomola še v zaledje pristanišča, predvidoma za 120 metrov. To je v načrtih do leta 2030, tako pa bi pridobili zmogljivosti za dva milijona TEU na leto.