Zimska obutev za zimski čas

“Po naši zakonodaji so zimska oprema vse štiri zimske pnevmatike, alternativa so letne pnevmatike z verigami v prtljažniku. Ampak tega ne priporočam,” je včeraj na Vranskem povedal vodja sektorja prometne policije Ivan Kapun. Tri tedne pred zimskim obdobjem na cestah so strokovnjaki opozorili na bližajoče se zimske razmere.

Čeprav so temperature še razmeroma visoke, se lahko v tem 
letnem času vreme spremeni zelo hitro in povzroči velike težave v 
prometu. Foto: Helena Race
Čeprav so temperature še razmeroma visoke, se lahko v tem letnem času vreme spremeni zelo hitro in povzroči velike težave v prometu. Foto: Helena Race

VRANSKO > 15. novembra se na slovenskih cestah začne zimsko obdobje, v katerem morajo biti vozila na veliki večini naših cest opremljena za zimo. To pomeni, da moramo na vozila namestiti zimske pnevmatike, če bomo vso zimo vztrajali z letnimi, morajo biti te dobre, v prtljažniku pa moramo imeti tudi verige.

Vodja sektorja prometne policije na generalni policijski upravi Ivan Kapun pravi, da vožnje z letnimi pnevmatikami, pa čeprav je ta po zakonu dovoljena, pozimi ne priporoča. Letne so namreč drugačne od zimskih in pozimi ne omogočajo tako dobrega oprijema kot zimske. “Ob nižjih temperaturah letna pnevmatika izgublja svoje lastnosti, ker se ne uspe dovolj segreti. Ob zaviranju bo zavorna pot s takimi pnevmatikami zato bistveno daljša, v ovinku pa bo tako opremljeno vozilo prej zdrsnilo,” pojasnjuje inštruktor varne vožnje Brane Legan iz Avto moto zveze Slovenije.

Ivan Kapun

vodja sektorja prometne policije na GPU

“Pred nekaj leti so na Razdrtem vozniki obstali v zastoju za več kot pet ur. Razmere so bile take, da niso videli nekaj metrov pred in za seboj. Sploh niso vedeli, kje so. In takrat je bilo tudi nekaj tako nepripravljenih, da jim je zmanjkalo goriva.”

Pred zimskimi razmerami so v AMZS-jevem centru na Vranskem tako včeraj pripravili novinarsko konferenco in po njej na poligonu tudi praktično prikazali, kako se obnašajo zimske in kako letne pnevmatike pri nizkih temperaturah. Na cestah pa voznikov pozimi ne ogrožajo le sneg in led, pač pa tudi pesek, ki ostane po posipanju, in listje odpadlih dreves. Po Leganovih besedah je zato za varnost najbolj pomemben trikotni odnos vozilo-cesta-voznik.

Pozimi so razmere manj predvidljive in hitreje spremenljive kot v drugih letih časih. “Vozniki se razmeram bistveno laže prilagodijo, če imajo ustrezno zimsko opremo,” pravi Kapun in dodaja, da je zimska oprema obvezna tudi pred 15. novembrom in po 15. marcu, če so na cestah zimske razmere. Seveda pa se velika večina voznikov drži določenega štirimesečnega obdobja.

Za vožnjo v zimskih razmerah je potrebno pripraviti tudi samo vozilo. Ne samo hladilne tekočine, da voda v hladilniku na zmrzne, ampak je treba imeti tudi dovolj in pravilno mešanico tekočine za pranje stekla, na pot se odpravimo le z dovolj goriva, v avtu pa ne škodi niti odeja, lopata in kakšen prigrizek. “Pred nekaj leti so na Razdrtem vozniki obstali v zastoju za več kot pet ur. Razmere so bile take, da niso videli nekaj metrov pred in za seboj. Sploh niso vedeli, kje so. In takrat je bilo tudi nekaj tako nepripravljenih, da jim je zmanjkalo goriva,” je opisal eno od izrednih situacij na naših cestah.

Že samo mrzla cesta je dovolj, da moramo voziti počasneje in previdneje, kaj šele mokra ali zasnežena. Zato strokovnjaki svetujejo, da se pred potovanjem pozimi na pot odpravimo bistveno bolj zgodaj. “Zamude ne bomo nadoknadili s hitenjem. S tem si lahko na cestah nakopljemo le težave. Zato velja opozorilo, da moramo biti pozimi na cestah še toliko bolj strpni in previdni,” je povedal Kapun.


Komentar novinarja

Danijel Cek

Zimske pnevmatike in novo lopato

Po dolgem in vročem poletju se nam počasi, a nezadržno, bliža zima. Tudi letos. Pa čeprav so se nekateri še pred nekaj tedni veselo kopali v morju. In ko govorimo o zimi, pridejo večini ljudem na pamet naše ceste in zimske razmere na njih, ki nam skoraj vsako leto parajo živce. Da ne bo pomote in utvar: prvi sneg bo tudi letos presenetil vse. Pa čeprav bo padel šele konec januarja. Vozniki z neprimernimi in slabimi pnevmatikami bodo trdili, da so mislili, da bodo ceste bolje splužene, vzdrževalci ...

Preberi več

Najbolj brano