Barkolana je ena sama

Z zmago prestižnega supermaksija Spirit di Portopiccolo se je končala 50. jadralska Barkolana. Po številnih presežkih gre za največjo regato na svetu s hkratnim startom, zato zmaga italijanske jadrnice iz lokalnega okolja mestu in prirediteljem prinaša toliko večje zadovoljstvo. Zaradi neverjetnega zanimanja in kar 2688 prijav (lanskoletni rekord je znašal 2101 prijavo) so morali prireditelji tradicionalno startno linijo med Barkovljami in miramarskim gradom iz varnostnih razlogov prvič razpotegniti še za dodatnih 500 metrov.

Zgodovina Barkolane lepo ponazarja zgodovino jadranja in multikulturnega Trsta. Začelo se je kot skromen zaključek sezone v Tržaškem zalivu, na plovilih za prosti čas in nedeljsko razvajanje, danes pa so vodilne jadrnice proizvod znanstvenih dosežkov, povezanih z neizmernimi finančnimi presežki. Duh Barkolane sicer ostaja predvsem netekmovalen, toda gonilo napredka prireditve s 25.000 udeleženci na jadrnicah ter vsaj desetkrat višjim obiskom na naravnem avditoriju med Debelim rtičem in Devinom ter na morju je nedvomno boj za prestižno zmago. K temu so veliko prispevali tudi stalni slovenski udeleženci regate, ki ji je - bolj kot komu drugemu- uspelo poenotiti Tržaški zaliv. Gaia Legend je v obdobju direktorske moči Janka Kosmine, tedanjega prvega moža kasneje propadlega koprskega ponosa Istrabenza, s tremi zmagami podžgala tržaške navtične navdušence, da so nato njeni naslednici Maxi Jeni prepustili le drobtinice in eno samo zmago leta 2009. Veliko uspešnejši je bil drugi slovenski poslovnež Igor Simčič, ki si kot vodja projekta Esimit Europa 2 (na jadrnici je sicer vse opravila poklicna mednarodna posadka) lasti pet zaporednih zmag med letoma 2010 in 2014.

Duh Barkolane sicer ostaja predvsem netekmovalen, toda gonilo napredka je nedvomno boj za prestižno zmago.

Danes za prestižno zmago poskrbijo prireditelji sami z lastnimi ali pa najetimi plovili. Posel, ki ga v treh tednih mestu s 350 različnimi prireditvami prinaša Barkolana, jim to seveda zlahka omogoča. Za originalen stik s prireditvijo pa so letos poskrbeli tudi na slovenski strani s sobotno regato Go to Barcolana from Slovenia. S svojim pokroviteljem - portoroškim, a ne slovenskim - so nakazali, da bi od Barkolane lahko v prihodnje kaj ostalo tudi v Sloveniji.


Preberite še


Najbolj brano