Kanin gre v Bruselj

Kanin in občine pod njim imajo vse možnosti in jasno začrtano pot, da bi postali zgled in ena bolj prodornih regij čezmejnega razvojnega sodelovanja v duhu povezane Evrope.

Ekonomska nuja in želja po oblikovanju skupne turistične destinacije z atraktivnimi smučišči in poletno ponudbo sta akterje razvoja posedli za skupno mizo. Občine Bovec, Trbiž, Kluže in Rezija snujejo razvojne projekte, ki poleg nadgradnje smučišč vključujejo visokogorske pešpoti in kolesarske povezave, celo predor je na spisku skupnih želja.

Kanin je šolski primer čezmejnega sodelovanja, zato upajo na vsaj polovico nepovratnega denarja.

Pobudniki so Bovčani, ki nimajo druge izbire, kot da celovito obnovijo kaninske žičniške naprave. Od vsega začetka pa so vedeli, da imajo za iskanje denarja EU veliko več možnosti, če se prek meje razvojno povežejo v celovitem skupnem projektu. Že pred poldrugim letom so na italijansko politiko naslovili pobudo. Zdaj se zgodba začenja uresničevati. Poleg treh italijanskih občin pod Kaninom se je odzvala tudi dežela Furlanija Julijska krajina. Politične barve niso ovira. Prevladali sta modrost in zavedanje, da morajo delovati skupaj v dobro demografsko ogrožene destinacije in v dobro občanov.

Bovška občina bo do decembra pripravila idejno zasnovo za novo žičnico in ostalo infrastrukturo na hribu. Naložba bo terjala približno 50 milijonov evrov. Sella Nevea snuje nadgradnjo smučišča z dvema novima progama. Obudili naj bi smučišče Rabelj, načrte imajo tudi na Višarjah. V nabor projektov bodo vključili čezmejne kolesarske in pešpoti.

Vpleteni ugotavljajo, da je pred iztekom finančne perspektive in razpustom evropskega parlamenta v zdajšnji sestavi pravi čas za promocijo skupne zgodbe na bruseljskem parketu. Zamislili so si nekoliko drugačno pot do evropskega denarja. Z naborom skupnih projektov bodo šli naravnost do skladov za gospodarski razvoj čezmejnih regij. S tem se bodo izognili dolgotrajnim klasičnim in birokratsko zelo zahtevnim potem kandidiranja prek držav. Če bi šli po tej poti, bi, glede na operativnost nove slovenske vlade, vsi vlaki z denarjem odpeljali iz aktualne finančne perspektive.

Kanin je šolski primer čezmejnega sodelovanja, zato upajo na vsaj polovico nepovratnega denarja.


Preberite še


Najbolj brano