Z električnim vozilom okoli Škocjanskega zatoka

V Škocjanskem zatoku so te dni traktor z izpusti vred vrgli “v smeti”. S pomočjo donatorjev je namreč Društvo za opazovanje in preučevanje ptic Slovenije prejelo električno delovno vozilo, s katerim bo na bolj ekološki način upravljalo naravni rezervat.

Na fotografiji z leve: Damjan Dekleva, dobavitelj električnega 
vozila iz družbe Hoa Projekt, nekdanja vodja naravnega rezervata 
Nataša Šalaja, Damijan Denac, direktor Društvo za opazovanje in 
preučevanje ptic Slovenije, Borut Mozetič, strokovni vodja rezervata, in Dimitrij Zadel, predsednik uprave Luke Koper. Foto: Alenka Penjak
Na fotografiji z leve: Damjan Dekleva, dobavitelj električnega vozila iz družbe Hoa Projekt, nekdanja vodja naravnega rezervata Nataša Šalaja, Damijan Denac, direktor Društvo za opazovanje in preučevanje ptic Slovenije, Borut Mozetič, strokovni vodja rezervata, in Dimitrij Zadel, predsednik uprave Luke Koper. Foto: Alenka Penjak

KOPER > Električno delovno vozilo bodo v Naravnem rezervatu Škocjanski zatok uporabili za upravljanje površin in objektov za obisk, z njim pa bodo dostavljali tudi orodja in materiale za popravila. S finančno pomočjo Luke Koper, vredno 25.000 evrov, so lahko kupili električno delovno vozilo, ki je opremljeno z litijevimi baterijami, zato so finančni načrt za nakup vozila ob manjšem lastnem vložku zaprli s 4500 evri subvencije iz Eko sklada.

Borut Mozetič, strokovni vodja Škocjanskega zatoka, in Dimitrij Zadel, predsednik uprave Luke Koper, sta si namenila številne pohvalne besede ter poudarila, da je Luka delovanje Škocjanskega zatoka v preteklosti že podprla. Denimo leta 2010, ko se je dalo zaradi luškega svetlobnega onesnaženja v zatoku brati časopis tudi sredi noči, nakar so na pobudo naravovarstvenikov uredili razsvetljavo na meji z naravnim rezervatom. Sledila je luška naložba v baražo na morskem kanalu, s katero bi lahko ustavili širjenje morebitnih madežev iz pristanišča v Škocjanski zatok, sodelovali pa so tudi pri iskanju rešitev za zmanjšanje hrupa.

V sklopu ukrepov za povečanje tako imenovane trajnostne mobilnosti so v Škocjanskem zatoku že uredili kolesarnico, z denarjem iz sklada za podnebne spremembe so skupaj z ostalimi slovenskimi zavarovanimi območji kupili električno vozilo za opravljanje javne službe, letos pa je sledila še vzpostavitev polnilnice za električna vozila.

Kdor obišče zatok, opazi pri glavni stavbi tudi varnostno mrežo, s katero so zaščitili rešetke na tleh. Spomnimo, da se je pred dvema tednoma ena od rešetk pod enajstletno deklico snela, deklica pa je padla v globok jarek, ki obdaja stavbo. “Primer preiskujejo pristojni,” dogodek komentira Borut Mozetič.


Najbolj brano