Protest proti tranzitu

Več kot sto domačinov iz Podgrada in vasi ob cesti od Staroda do Kozine se je danes udeležilo protesta v Podgradu. Tudi s prehajanjem ceste in oviranjem prometa so zahtevali, da pristojne službe začnejo bolj nadzirati težke tovornjake na tej relaciji, da prepovejo vožnjo tovornjakov v tranzitu in nočno vožnjo vsem tovornim vozilom.

Protestniki so približno pol ure hodili čez prehod za pešce v 
Podgradu in s tem zahtevali omejitev prometa težkih tovornjakov.
Protestniki so približno pol ure hodili čez prehod za pešce v Podgradu in s tem zahtevali omejitev prometa težkih tovornjakov.  

PODGRAD >“Pred petimi leti smo naredili novo teraso, a nanjo še nismo dali stolov in zunaj spili kave. Tam se je nemogoče pogovarjati,” je utrinek iz življenja ob cesti Starod-Kozina opisal Damjan Brenčič iz Račic. Kot pravi, se promet nekoliko umiri le med polnočjo in 4. uro zjutraj, sicer mimo hiš in vasi vozijo konvoji tovornjakov. “To je zelo glasno. Hitrosti pa ... Ne vem, če sploh gre kdo 50 kilometrov na uro. Pred dnevi sem vozil za enim, ki je peljal 70 kilometrov na uro in še pospeševal, ker gre nato cesta navzgor. Le po čudežu ni kake hujše nesreče,” je še dodal.

Pokajo ploščice, štirna pušča

Več kot sto zbranih je najprej prisluhnilo nagovoru Dejana Dodiča iz društva Mirna cesta, nato pa so se - ko se je prijavljeni protest uradno končal - približno pol ure sprehajali čez prehod za pešce in s tem ovirali promet. Trije policisti so prehajanje vmes nekajkrat prekinili, da se je kolona (večinoma tovornjakov) odpeljala naprej.

287.000 tovornjakov je lani prevozilo cesto Starod-Kozina, 14.000 tovornjakov je bilo slovenskih-

“Naša hiša je nova, a vsakokrat ko čistim tla, opazim kako počeno ploščico. Štirna pred hišo je neuporabna in pušča, je niti več ne popravljamo, ker nima smisla. Toliko je tresljajev,” pa je povedala Dora Kalc Udovič iz Obrova.

“Imam devetletnega vnuka, ki ga ne pustimo po pločniku. Kot podjetnik imam težave tudi z zaposlenimi, ki zaradi prometa zamujajo na delo. Želim, da se dogodki, kot je današnji, ponovijo, če država ne bo reagirala,” je pozval domačin Hektor Šepič.

Izogibajo se plačilu avtoceste

Na protestnem shodu, ki ga je organiziralo društvo Mirna cesta, so zbrani zahtevali, da pristojne službe omejijo tranzitni promet na cesti Starod-Kozina, prepovejo nočno vožnjo vsem tovornjakom in jih bolj nadzirajo. Marsikateri naj bi namreč bil težji od 40 ton.

“Država se sklicuje na to, da evropski predpisi na tej cesti ne dovoljujejo omejitve tranzitnega prometa. S tem se ne strinjam, saj je tudi Italija v EU, pa so omejili promet na cesti proti Trstu na 7,5 tone,” o eni od zahtev pravi Dejan Dodič, organizator protesta.

Gradnje avtoceste v društvu Mirna cesta niti ne zahtevajo, saj menijo, da bi večino težav opravili prav z omejitvijo tranzita. “Dobili smo podatek, da je lani cesto prevozilo 287.000 tovornjakov, od tega le 14.000 slovenskih.”

Avtocesta za te tovornjake je že zgrajena, je dodal Primož Kastelic iz društva. “Tu so tovornjaki s severa Hrvaške, Madžari, Bolgari, Romuni, Srbi, ki vozijo v Italijo. Zanje je narejena cesta Zagreb-Ljubljana-Fernetiči, ki je 28 kilometrov krajša, a 60 evrov dražja. Tod mimo gre 20 milijonov evrov cestnine, ki je Dars ne pobere,” je navedel Kastelic. Če bi jo, bi že s tem dobili dovolj denarja tudi za gradnjo avtoceste, je dodal Dodič.


Najbolj brano