Na novem vlaku dva dni dražje vozovnice

Potem ko je v nedeljo z mnogimi politiki in direktorji spet začel voziti vlak med Ljubljano in Trstom, je ta pridobitev že naslednji dan povzročila med potniki mnogo hude krvi. Za razliko od navadnega, ki je ob enaki uri vozil po isti progi do Sežane, se ta ne ustavlja na vseh postajah, v ponedeljek in del torka pa so potnikom na njem zaračunavali dražje vozovnice do Sežane kot do Trsta. A včeraj popoldne so se stvari spremenile ...

“Prej sem od Opčin do Sežane plačal dva evra, danes samo 80 
centov,” se je včeraj čudil Ivan Pertot. V obratni smeri pa  je nov 
vlak vozovnice podražil, a na srečo samo za dva dni. Foto: Marica Uršič Zupan
“Prej sem od Opčin do Sežane plačal dva evra, danes samo 80 centov,” se je včeraj čudil Ivan Pertot. V obratni smeri pa je nov vlak vozovnice podražil, a na srečo samo za dva dni. Foto: Marica Uršič Zupan

SEŽANA, TRST, LJUBLJANA > “Kako je možno, da Slovenske železnice oglašujejo nov vlak iz Ljubljane do Trsta za osem evrov, ko pa sem se sam peljal s tem vlakom in na njem za krajšo pot, do Sežane, plačal več, kar devet evrov in pol?!” se je jezil eden od potnikov v ponedeljek, ko je moral na vlaku k vozovnici do Sežane doplačati 1,8 evra dodatka za mednarodni vlak.

Do Opčin zvišanje cene, z Opčin znižanje

Tudi na spletni strani Slovenskih železnic so bile še včeraj dopoldne objavljene takšne cene: od Ljubljane do Sežane je stala vozovnica 9,50 evra, do Opčin 11,50 evra. “Da, od Sežane do Ljubljane morate k vozovnici, ki stane 7,70 evra, doplačati še 1,80 evra za mednarodni vlak,” nam je včeraj dopoldne pojasnila prodajalka vozovnic v Sežani. Pa ne samo do Ljubljane. Tudi potniki na krajših razdaljah, denimo do Divače, so morali k osnovni ceni vozovnice doplačati 1,80 evra.

Za dolgo pričakovano oživitev potniškega prometa po progi do Trsta, ki jo je zgradilo že avstroogrsko cesarstvo, so se v nedeljo trkali po prsih slovenska država in italijanska dežela Furlanija Julijska krajina, Slovenske železnice in italijansko podjetje Trenitalia ter evropska komisija na čelu s komisarko za promet Violeto Bulc, ki je na promocijski vožnji poudarila, da je to pomemeben dan le za Italijo in Slovenijo, ampak za vso Evropsko unijo.

Od nedelje, ko je začel med Ljubljano in Trstom voziti nov vlak, je bil ta na Slovenskih železnicah kategoriziran kot mednarodni vlak, za katerega je potrebno doplačilo.

Povsem drugačna slika pa se je z novim vlakom pojavila na drugi strani meje, iz Trsta proti Ljubljani. “Ste danes za enako pot plačali več kot prejšnji teden?” smo včeraj dopoldne vprašali Ivana Pertota, ki se že leta vozi z vlakom z Opčin v Sežano. “Ne, ravno obratno! Manj! Prej sem od Opčin do Sežane plačal dva evra, danes pa samo 80 centov. Še sprevodnik se je čudil, a je rekel, da je to pač prava cena,” je odgovoril.

Ko smo včeraj Slovenske železnice povprašali, zakaj je cena vozovnice Ljubljana-Trst nižja od vozovnice Ljubljana-Sežana, zakaj potniki v notranjem prometu doplačujejo dodatek za mednarodni vlak, v mednarodnem prometu pa na istem mednarodnem vlaku ne in ali morajo dodatek za mednarodni vlak na tem vlaku plačevati tudi dijaki in študenti, ki imajo subvencionirane mesečne vozovnice, smo na odgovore čakali vse do poznega popoldneva. A tedaj nam je postalo jasno, zakaj Slovenske železnice z odgovori odlašajo tako dolgo.

Do popoldneva so namreč prej mednarodni vlak preimenovale v regionalni vlak in iz cenika odstranile dodatek za mednarodni vlak. “Cena vožnje na MV Ljubljana-Trst je višja od cene vozovnice na relaciji Ljubljana-Sežana, Gre za tehnično napako v voznem redu, ki je že odpravljena. Se pa omenjene napačne cene ni zaračunavalo,” so nam odgovorili.

Slednje sicer ne drži, tudi vlaka z oznako MV na voznem redu ni, a popoldne so bile res spet v veljavi cene vozovnic brez dodatka, enake kot pred enim tednom na navadnem potniškem vlaku.

Zjutraj ustavi na vseh postajah, popoldne ne

Da so pri Slovenskih železnicah nov vlak uvajali precej po domače, kažejo tudi vozni redi. Vlak pelje od Ljubljane do Trsta in nazaj dvakrat na dan - prvič malo pred šesto zjutraj (namesto prejšnjega potniškega), popoldne ob 16.10. Pogosti potniki na jutranjem so tudi študenti sežanske višje šole in dijaki srednje šole s postojnskega in pivškega območja, saj pripelje v Sežano malo pred osmo zjutraj, torej točno pred začetkom pouka.

Toda kar nekaj časa je kazalo, da se dijaki iz Prestranka, Gornjih Ležeč in Povirja z njim ne bodo več mogli voziti v šolo. Vlak namreč ni imel predvidenih postankov na teh in še nekaterih manjših postajah. Kot je povedal ravnatelj Šolskega centra Sežana Dušan Štolfa, so zato že avgusta povprašali Slovenske železnice, kaj to pomeni za dijake, in dobili odgovor, da jutranji vlak do Sežane ni ukinjen, “prav tako niso ukinjeni postanki. Začasno bo na omenjenih postajah ustavljal vlak Ljubljana-Trst, v mesecu decembru, ko se bo spremenil vozni red, pa bo uveden dodaten vlak Ljubljana-Sežana.”

Vendar pogled na vozni red Slovenskih železnic kaže, da to velja samo za jutranji vlak, popoldanski in oba iz smeri Trsta proti Ljubljani pa na teh treh postajah ne ustavljajo. Potniki so na teh postajah z novo “pridobitvijo” torej izgubili tri vlake na dan.


Komentar novinarja

Marica Uršič Zupan

Vozi me vlak ... za nos

Pred tremi desetletji ali več, ko je na meji pri Fernetičih železna zavesa ločevala kapitalistični zahod in socialistični vzhod, so na železniški postaji v Sežani, tik pred mejo, policisti in cariniki temeljito pregledali potnike. A kljub temu so se slednji brez težav pripeljali iz Sežane ne samo do Opčin in Trsta, temveč tudi naprej do Pariza. Brez prestopanja, z eno samo vozovnico, kupljeno v Sežani, Divači, Ljubljani ali kje drugje. Po tej progi so tedaj vozili mednarodni vlaki, ki so omogočali ...

Preberi več

Najbolj brano