Končno poročilo po novem letu

Dobra dva tedna po tragični letalski nesreči v bližini Bovca, v kateri je življenje izgubil 46-letni pilot manjšega motornega letala Stjepan Količ iz Brežic, so v službi za preiskovanje letalskih nesreč in incidentov včeraj izdali uvodno poročilo. To še ne razkriva vzrokov za nesrečo.

Dela takšne vlečne vrvi za vleko jadralnih letal preiskovalci še niso 
našli, zato za pomoč prosijo domačine.  Foto: Toni Stojčevski
Dela takšne vlečne vrvi za vleko jadralnih letal preiskovalci še niso našli, zato za pomoč prosijo domačine.  Foto: Toni Stojčevski

LJUBLJANA, BOVEC > Uvodno poročilo o preiskavi letalske nesreče vsebuje najosnovnejše podatke o dogodku, ki je letošnjo zadnjo julijsko nedeljo pretresel javnost in domačo letalsko skupnost. Glede na obseg preiskave bodo vsi podatki v končnem poročilu, kot je to običajno v preiskavah letalskih nesreč.

“Aktivnosti preiskave te nesreče še naprej potekajo. Izdajo končnega poročila predvidevamo v začetku prihodnjega leta,” je včeraj povedal glavni preiskovalec letalskih nesreč Toni Stojčevski. V službi za preiskovanje letalskih nesreč še poudarjajo, da je edini cilj preiskav preprečevanje nesreč in incidentov v prihodnosti in ne ugotavljanje krivde ali odgovornosti. “Preiskava zato še vedno poteka v vseh smereh,” je dodal.

Iskani del vlečne vrvi z varovalko

V službi za preiskovanje letalskih nesreč pozivajo vse domačine ali obiskovalce območja nesreče, naj jim, če bi našli iskani del vlečne vrvi z varovalko, to čim prej sporočijo na telefonsko številko 01/478 84 28, po elektronski pošti mzi.airsafety@gov.si ali pa najbližji policijski postaji.

Usodni sedmi polet

V uvodnem poročilu je med drugim zapisal, da je 29. julija dopoldne na letališču v Bovcu potekalo praktično usposabljanje kandidatov za pilote jadralnega letala, ki ga je organiziral Klub letalcev Jurika. “Za potrebe letalskega kluba in šolanja je aerovleko jadralnih letal zagotavljal 46-letni pilot z motornim letalom, ki je bilo v lasti upravljalca letališča Aviofun. Letenje se je začelo s prvim izhodom ob 10.43, v sedmem izhodu pa je bilo po navodilih inštruktorja dogovorjeno, da kandidat opravi samostojni let na enosedežnem jadralnem letalu tipa Pilatus B4,” je zapisal Stojčevski.

Pilot motornega letala je imel nalogo opraviti aerovleko do višine 500 metrov nad terenom. Ob 12. uri je motorno letalo robin DR 400/180, ki je vleklo jadralno letalo, poletelo. “Po pričanju prič do višine približno 200 metrov ni bilo posebnosti, nakar pa je motorno letalo naenkrat začelo izgubljati višino,” je med drugim zapisal. Ko je letalo izginilo z vidnega območja, je kandidat v kabini jadralnega letala reagiral pravočasno in odpel vlečno vrv ter nato varno pristal. Motorno letalo je izgubljalo višino in strmoglavilo na gozdni teren ter zagorelo. Ob padcu je pilot izgubil življenje. Letalo in oprema sta bila v nesreči popolnoma uničena.

Iščejo vlečno vrv z varovalko

Kot izhaja iz poročila, je pilot imel vsa potrebna dovoljenja in licence za delo. Vremenska slika je bila ugodna, nevarnosti turbulenc in neviht ni bilo. Po ugotovitvah službe za preiskovanje letalskih nesreč je pilot motornega letala pred začetkom letenja preveril delovanje radijske postaje in vzpostavil radijsko zvezo z vodjo letenja, a analiza podatkov komunikacije še poteka.

“V liniji leta motornega letala je najdena vlečna vrv, ki jo je pilot motornega letala odvrgel, preden je letalo strmoglavilo. Vlečna vrv je bila počena na delu, ki je bližje varovalki, ki se pripne za jadralno letalo,” je zapisal Stojčevski v poročilu. Kljub intenzivnemu iskanju manjkajočega dela vlečne vrvi je na kraju nesreče in v okolici še niso našli. Iskanje pogrešanega dela, ki je za nadaljnjo analizo in preiskavo letalske nesreče pomemben, še poteka. “To je le delček v mozaiku, ki ga raziskujemo. To morebiti izkazuje neko sistemsko napako, a v tem trenutku tega z gotovostjo še ne moremo trditi,” je sklenil Stojčevski.


Najbolj brano