Amy Adams - “prava detektivka”

Po lanskem televizijskem hitu Male laži se njegov režiser Jean-Marc Vallée ponovno vrača v velikem slogu. 8. julija je bila na HBO premiera miniserije Ostrina, ki je nastala po literarni predlogi Gillian Flynn, v glavni vlogi novinarke, ki raziskuje ozadje umora dveh najstnic v zakotnem mestecu v Missouriju, pa blesti Amy Adams.

Amy Adams (v sredini) skorajda ne pozna spodrsljajev. To je ponovno dokazala 
tudi v Ostrini, njenem “prvem izletu” v svet televizijskih serij.
Amy Adams (v sredini) skorajda ne pozna spodrsljajev. To je ponovno dokazala tudi v Ostrini, njenem “prvem izletu” v svet televizijskih serij. 

Jean-Marc Vallée je očitno specialist za filmske literarne predelave. Lanska televizijska uspešnica leta Male laži o intrigah med tremi “razočaranimi gospodinjami” in raziskovanju umora je prav tako nastala po literarni predlogi (Liane Moriarty). Vallée, ki je pred Malimi lažmi nase opozoril predvsem z režijo Kluba zdravja Dallas, ki je osvojil kar tri oskarje, se je tokrat lotil predelave literarnega prvenca Gillian Flynn Sharp Objects. Flynnova se je sicer že proslavila v Hollywoodu, saj je njeno kriminalko Ni je več ekraniziral David Fincher z Benom Affleckom v glavni vlogi, sedaj pa so potencial njenih del uzrli tudi producenti televizijskih serij.

Flynnova očitno obožuje zakotja ameriške zvezne države Missouri (rojena v Kansas Cityju), kjer navidezno idilo teh perifernih krajev skalijo nasilni dogodki. V Ostrini spremljamo zgodbo novinarke Camille Preaker (Amy Adams), ki se vrne v domači kraj Wind Gap, da bi poročala o tamkajšnjem brutalnem umoru dveh mladih deklet. A Preakerjevo s prihodom “na kraj zločina” začnejo še bolj oblegati demoni preteklosti. Mlada novinarka ima namreč težave z alkoholom, kar nekaj časa pa je bila hospitalizirana v psihiatrični ustanovi zaradi avtodestruktivnih nagnjenj, predvsem samopoškodovanj (od tod izhaja tudi izvirni naslov knjige Sharp Objects). Ko se vrne domov h gospodovalni materi, polsestri najstnici in odsotnemu očimu, začne še bolj intenzivno podoživljati travme iz preteklosti. Med sestavljanjem psihološke uganke svojega odraščanja pa ugotovi, da se je malce preveč poistovetila z nesrečnima žrtvama.

Amy Adams je z vlogo travmatizirane osebnosti, ki se na vse kriplje trudi zakrpati rane preteklosti in sanirati turbulenten odnos z materjo, ponovno dokazala, da sodi v sam vrh najvznemirljivejših igralk ta hip. Adamsova v svoji igralski karieri skorajda ne pozna spodrsljajev in v zadnjih letih niza kopico odličnih vlog. Nepozabna je bila kot umirjena in potrpežljiva žena ustanovitelja scientologije v Gospodarju Paula Thomasa Andersona, izjemna je bila tudi v Nočnih pticah Toma Forda in zdaj je tudi njej uspel veliki preboj v svet televizijskih nadaljevank.

Tudi Jean-Marc Vallée se je predstavil v svoji najboljši luči. S svojim stalnim direktorjem fotografije Yvesom Bélangerjem je ustvaril precej temačno, noirovsko estetiko v slogu Pravega detektiva, Vallée pa je pet epizod tudi sam zmontiral, kjer je pokazal odličen čut za kombiniranje “flashbackov” in drobnih indicev, s katerimi osvetljuje psihološko ozadje glavne igralke in številnih konfliktov, ki vrejo v njej.


Najbolj brano