S saksofonom od baroka do naše dobe

V okviru festivala 22. mednarodnega srečanja saksofonistov v Novi Gorici, ki ga prireja Kulturni dom Nova Gorica, so se pred dnevi na koncertu All together now na gradu Kromberk predstavili žiranti 9. mednarodnega tekmovanja saksofonistov. Nastopili so še gostje in obe umetniški vodji. Deset saksofonistov in dve pianistki so predstavili skladbe od baroka do našega časa.

 Foto: Matej Vidmar
Foto: Matej Vidmar

NOVA GORICA > Ta posebni večer sta odprli Bachovi solistični skladbi. V kontemplativni umirjenosti baročnega razpoloženja je zazvenel Preludij iz Suite, št. 1 v G-duru, ki ga je na baritonski saksofon zaigral Matjaž Drevenšek in pripravil temelje Adagiu Cantabile iz Sonate št. 1 v g-molu. Ta znani stavek je subtilno nežno izvedla ameriška saksofonistka tudi žirantka Debra Richtmeyer.

Sledile so mlajše skladbe. Saksofonist Miha Rogina je s pianistko Sae Lee predstavil Sonato, op. 11, št. 4 Paula Hindemitha (v izvirniku za violo) in razkril lepoto glasbe 20. stoletja. Njegova dovršena igra je od senzualno romantičnega prehajala z bravuroznostjo pasaž do razgibanega glasbenega toka, ki je vodil k hitremu tempu dinamičnih kontrastnosti.

Nadgradnjo tej virtuoznosti, ki jo je v polnosti izrazila tudi japonska pianistka, je predstavljalo delo madžarskega skladatelja Mátyása Wettla. My favourite instruments je izvedla žirantka Betka Kotnik Bizjak. Minimalistični način z več sodobnimi skladateljskimi postopki delo naredi privlačno. V njem je veliko inovativnih idej, ki ne prisegajo na hitre rešitve, ampak ohranjajo globino in tehtnost. Saksofonistka je v izvedbo položila individualno noto in skupaj s pianistko zgradila interpretacijo, ki je odpirala vpogled v svetlo podobo elegance s premišljenimi pristopi k izvedbi, polni smelih dovtipov.

Predsednik tekmovalne žirije, Francoz Jean-Denis Michat, je izbral Sonato za oboo, FP 185 Francisa Poulenca. Zahtevna skladba, prežeta z elegičnostjo, terja od solista veliko izvedbenih spretnosti in tehničnega obvladovanja instrumenta, kar je izjemni glasbenik zagotovo dokazal. Saksofonist je ob spremljavi japonske pianistke Aki Matsumoto prikazal prav vse zahtevane posebnosti tega dela. V ospredje je stopila poduhovljenost, ki pa ni bila moreča, bila je čista poglobljena kontemplacija, obarvana z mojstrsko igro.

Veliki finale koncerta All together now je povezal s skladbo Melbournski koncert Barryja Cockcrofta vse v Novi Gorici gostujoče ugledne saksofoniste.

Poleg omenjenih so se še pridružili umetniški vodja Boštjan Simon, kvartet Roya in tajnik tekmovanja Dejan Prešiček. Kot solist je nastopil Irec, žirant Gerard McChrystal. Sodobno minimalistično delo je podžgalo poslušalce. Glasba je z neverjetno energijo v ritmih ritualnih obredij ustvarila vzdušje, v katerem je saksofon zažarel z vsemi svojimi odlikami, od čutnega do strastnega.


Najbolj brano