Do Idrije 250-kilometrski obvoz?

Maja so nam na Direkciji za ceste povedali, da načrtovane galerije na glavni in edini cesti v Idrijo v soteski Zala letos ne bodo gradili. Načrtovali so več del, o popolni zapori ceste ni bilo govora. Minuli teden, ko so ljudje že rezervirali dopuste v drugih terminih, pa je odjeknila vest o popolni zapori keltike najmanj med 23. julijem in 19. avgustom.

 Nesrečni skalni previs, ki po namestitvi mrež ne odmetuje skal, naj 
bi bil kriv za noro tritedensko zaporo keltike. Foto: Saša Dragoš
Nesrečni skalni previs, ki po namestitvi mrež ne odmetuje skal, naj bi bil kriv za noro tritedensko zaporo keltike. Foto: Saša Dragoš

ZALA > V dobrem mesecu dni so v soteski Zala, na nezavarovane brežine nad edino cesto proti v Idriji, namestili mreže. Ker so se te odlično izkazale pod najbolj pretečo previsno skalo sredi soteske, se nihče ni sekiral, ker je bila načrtovana gradnja galerije ponovno prestavljena na prihodnje leto. Minuli teden pa je odjeknila vest, da bodo cesto skozi sotesko 23. julija vsaj za tri tedne popolnoma zaprli.

Pojasnila na trhlih temeljih

Vest o popolni zapori edine ceste v Idrijo za najmanj tri tedne, lahko pa tudi več, na spletni strani objavlja Občina Idrija. Čeprav je pod njo podpisana zgolj “občinska uprava”, nam je del članov uprave potrdil, da je informacija, ki se na prvi pogled zdi kot groba šala na račun občanov in obiskovalcev Idrije, vendarle resnična.

4000 avtomobilov vsak dan pelje skozi sotesko Zala.

Odgovor Direkcije za ceste, ali vest o popolni zapori keltike drži, še čakamo. Če je resnična, so seveda vprašanja, zakaj Direkcija ljudi o zapori ni obvestila pravočasno, da bi se ujetosti v kletko izognili z organizacijo dopustov, sicer redki gostje pa ne bi načrtovali dopustov v občini Idrija, odveč.

Popolna zapora, domnevno od 23. julija, je pred vrati in z izjemo manjšine, ki tedaj začenja kolektivni dopust, večina ne more storiti nič več. Najbolj tragično je, da noro hitenje ne obeta ureditve nobenega obvoza.

Povsem nerazumljivo pa “občinska uprava” piše, da bo popolna zapora ceste potrebna zaradi namestitve podajno lovilnih mrež in sanacije dveh odsekov povsem dotrajanih podpornih zidov.

Dobršen del lovilnih mrež do previsne skale je že nameščen in za nobeno nameščanje ceste niso povsem zapirali. Podobno so tudi vse oporne zidove gradili ob polovični zapori keltike. Ali bodo tokrat del skalovja vendarle minirali, bo morala povedati Direkcija.

Morda dva tedna, lahko nekaj mesecev

“Občinska uprava” predvideva, da bi popolna zapora morda trajala le 14 dni. Potem pa bi ponoči sotesko odpirali in v nekaj mesecih dela končali ob delnih, občasnih ali popolnih zaporah. Skratka velika zmeda zaradi očitno nepripravljenih del. Ob letu naj bi se, če bodo res gradili galerijo in jo pilotno temeljili v globok hudournik Zala, vsa zgodba bolj zaostreno, z daljšo in časovno povsem negotovo zaporo, ponovila.

Tovornjake s priklopniki čaka 250 kilometrski obvoz čez Tolmin in Novo Gorico. Bolj pogumni vozniki vozil do skupne teže 7,5 ton bi se lahko do Ljubljane, z zvrhano mero tveganja, prebili čez cerkljanski prehod Kladje ali čez Ledinsko Razpotje.

O vozilih na nujnih vožnjah, niti reševalnih in o avtobusih, “občinska uprava” ne razmišlja. Vse pa kaže, da bodo najkrajšo potegnili vozniki osebnih vozil. Po štetju prometa tudi med počitnicami v vsako smer po soteski dnevno prepelje več kot 4000 avtomobilov. Srečevanje s 7,5 tonskimi vozili na omenjenih cestah bo ruleta. Če bodo želeli ohraniti avtomobile cele, bo tudi za njih najbolj varen 250 kilometrski obvoz. Če se bodo morali do domov na planotah prebijati po preozkih lokalnih cestah, bodo tvegali zmečkano pločevino. Krožni promet po Ključih v eno in čez Dole v drugo smer je zaradi tam živečih ljudi nemogoč. V treh tednih pa na preozkih lokalnih cestah ni mogoče storiti nič in varčevanje na račun voznikov je bržčas tudi edini cilj nepremišljene norosti.


Najbolj brano