Globalna elektro uspešnica tudi pri nas

V nekaterih Nissanovih salonih po Sloveniji so že pričeli s prodajo druge generacije električno gnanega leafa. V prvih štirih mesecih letošnjega leta so po vsem svetu zabeležili že več kot 30.000 naročil, zato bo treba na prve primerke nekoliko počakati. S subvencijo je na voljo za manj kot 30 tisočakov.

Druga različica leafa je veliko bolj športna. Foto: Darjan Gorela
Druga različica leafa je veliko bolj športna. Foto: Darjan Gorela

Japonci so pri oblikovanju druge generacije leafa bolj sledili željam in potrebam kupcev. Poleg oblike bodo pri kupcih pomembno vlogo igrale tudi zunanje mere, saj je leaf s 4,49 metra dolžine, 2,7 metra dolgo medosno razdaljo in 435-litrskim prtljažnikom postal povsem spodoben avto za vsakdanjo uporabo. Tudi prostora za kolena na zadnji klopi je dovolj.

Pogonski sklop je sestavljen iz elektromotorja s 110 kilovati moči in 320 Nm navora, medtem ko baterija z zmogljivostjo 40 kWh (garancija na zmogljivost baterije je osem let) zmore zagotavljati 270 kilometrov vožnje, v mestih (na papirju) morda tudi do 390 kilometrov. Seveda v optimalnih razmerah, saj se pozimi ta doseg bistveno zniža. Ker 90 odstotkov uporabnikov svoje električarje v Sloveniji polni bolj ali manj na domačem omrežju, bo takšen proces do stotih odstotkov potekal dobrih 21 ur. Priklop čez noč bo dovolj za mestno vožnjo, saj naj bi v povprečju slovenski voznik prevozil le 45 kilometrov dnevno.

Nissan za zdaj ne omogoča nakupa domače polnilne postaje, česar pa ne izključujejo v prihodnosti. V primeru povpraševanja kupce preusmerjajo na Petrolovo ponudbo. Seveda obstaja še možnost polnjenja na javnih polnilnicah (32A), kjer takšen proces traja dobrih sedem ur, medtem ko 50 kWh hitre polnilnice zagotavljajo 80 odstotkov v 40 minutah.

Leaf bo na voljo s tremi paketi opreme (acenta, N-connect in tekna). Začetna cena zanj pri nas znaša 35.490 evrov, v katero ni vključena državna subvencija, ki znaša 7500 evrov.


Najbolj brano