Je treba umreti, da popravijo nevaren ovinek?

Po zadnji nesreči, v kateri je v zloglasnem ovinku pri Gornji Bitnji umrl 36-letnik iz Jelšan, in številnih klicih domačinov, opozorilu policije ter bistriškega župana so se na direkciji za infrastrukturo vendarle zganili. Cestarji so pred dnevi za večjo preglednost posekali drevje ob ovinku in postavili dodatne opozorilne table, menda pa naj bi kmalu celoten ovinek na novo asfaltirali.

Pred nevarni ovinek so postavili dodatna opozorila, zvite odbojne 
ograje (desno), ob kateri je umrl 36-letni Jelševec, pa še niso 
zamenjali.  Foto: Danijel Cek
Pred nevarni ovinek so postavili dodatna opozorila, zvite odbojne ograje (desno), ob kateri je umrl 36-letni Jelševec, pa še niso zamenjali.  Foto: Danijel Cek

GORNJA BITNJA “Po tej cesti se vozim odkar sem živ, pa v tem ovinku nikoli ni bilo toliko nesreč, kot jih je zdaj, ko so obnovili ta odsek. Skorajda ne mine dež, da se v tem ovinku ne bi zgodila nesreča,” pravi 32-letni Andrej Fatur iz Ilirske Bistrice, ki je pred letom dni komaj preživel podobno nesrečo, kot jo pred tremi tedni žal ni preživel 36-letnik iz Jelšan. V obeh nesrečah je sredi ovinka tovornjak zapeljal čez sredino in na nasprotnem pasu trčil v osebni avtomobil.

Za nesrečnega Jelševca so bile poškodbe pred tremi tedni žal prehude, Fatur je pred enim letom nesrečo preživel z zlomljeno roko, s pretrgano zadnjo križno kolensko vezjo, brez nekaj zob in številnimi ranami ter obtolčeninami po celem telesu. “Posledice čutim še zdaj. In jih bom verjetno za vedno. V roki imam še vedno ploščico, koleno sem za silo spravil k sebi,” je povedal.

Fatur se nekajkrat tedensko po tej cesti vozi v Kilovče, od koder izhaja njegova družina, in lahko z gotovostjo trdi, kdaj so se začele težave v tem zloglasnem ovinku. “Odkar so cesto prenovili in položili novi asfalt,” pravi. “Mislim, da je težava v asfaltu. Tako menijo tudi vsi ostali, tudi vozniki tovornjakov. Ti imajo največ težav, in sicer le v smeri proti Ilirski Bistrici, ker jih sredi ovinka zlomi, prikolico jim odnese čez sredino in potem je konec.”

Policisti so direkcijo opozarjali še lani

Fatur pravi, da so imeli težave z drsečim asfaltom tudi nekaj kilometrov naprej pri Mrzleku, pa so cesto preplastili in od takrat dalje težav ni več. “Tudi pri Hrušici je bil podoben asfalt, da so ob vsakem dežju vozniki leteli v ograjo. Odkar so ga zamenjali, teh nesreč ni več. Kamionisti mi pripovedujejo, da jih sredi ovinka kar vleče ven,” pojasnjuje.

Fatur je po zadnji smrtni prometni nesreči klical na direkcijo za infrastrukturo in jim pojasnil težavo, nato jim še pisal. O nevarnem ovinku so že po njegovi hudi nesreči lansko leto direkcijo obvestili tudi z bistriške policijske postaje.

“Predlagali smo jim, da bi hitrost v tem ovinku omejili na 50 kilometrov na uro, nevarnost ovinka ustrezno označili in zamenjali zgornjo asfaltno prevleko. Letos smo jim opozorilo ponovno poslali in ga še dopolnili,” pravi bistriški komandir Karol Iskra. O nevarnem ovinku je direkcijo po naših informacijah obvestil tudi bistriški župan Emil Rojc in zahteval takojšnje ukrepanje.

Končno nov asfalt?

Očitno so vsi pritiski le zalegli, saj so pred dnevi pred ovinkom z obeh strani postavili fluorescenten opozorilni znak za nevarnost, v samem ovinku pa postavili nove puščice s fluorescentno obrobo. Cestarji CPK so pred dnevi na notranjem delu ovinka posekali drevje ob cesti in tako povečali preglednost, neuradno pa smo izvedeli, da naj bi direkcija končno le naročila preplastitev celotnega odseka.

Po mnenju poznavalcev pa ni težava le v drsečem asfaltu, ampak tudi v dvojni krivulji, v kateri poteka ovinek. Domačini trdijo, da se ovinek dvakrat “zlomi”, kar pomeni, da morajo tovornjakarji sredi ovinka dodatno zaviti, pri manevru pa predvsem prazne prikolice rade zdrsnejo čez sredinsko črto. Domačini pravijo tudi, da je bila cesta v ovinku pred obnovo zelo slaba, saj so bile na asfaltu udrte kolesnice, zdaj, ko je cesta obnovljena, pa so tudi hitrosti voznikov višje.


Najbolj brano