Znajde se predvsem v mestnem okolju

Z oznako hybrid se ponaša tudi toyotin mestni avtomobil yaris, ki že leto dni prenovljen vozi po naših cestah. Je prava izbira za vse, ki vozijo počasi in preudarno.

Yaris v modni črno-modri izvedbi Foto: Borut Cvetko/medispeed.net
Yaris v modni črno-modri izvedbi Foto: Borut Cvetko/medispeed.net

Najprej nekaj besed o tehnologiji. Testni yaris je hibrid, s katerim ta model še vedno ostaja eden od bolj redkih majhnih avtomobilov s tovrstnim pogonom. Pogonski sklop sicer ni najbolj sodoben, saj gre v osnovi za hibridni pogon toyote prius prejšnje generacije. Sestavljata ga 1,5-litrski bencinski motor in elektromotor, ki skupaj razvijeta sistemsko moč - natanko sto “konj”.

Elektrika za manjše hitrosti

Dovolj, da hibridni Yaris solidno opravi vse vozniške dolžnosti, znajde pa se predvsem v mestnem okolju, kjer pride do izraza dejstvo, da lahko precej poti - do hitrosti 50 kilometrov na uro - opravite tudi povsem na elektriko. Vsekakor to velja za tista območja, kjer s hrupom bencinskega motorja nočete motiti okolice. Kljub temu morate v želji po tihi vožnji zelo nežno pritiskati na stopalko za plin, sicer se hitro vključi tudi bencinski motor.

Avtomobil v številkah

Motor: bencinski+elektromotor 1497 ccm/75+45 kW, izpust 75 g/km

Poraba na testu: 5,7 litra na 100 km

Hitrost in pospešek: 165 km/h, 11,8 sekunde do 100 km/h

Cena osnovnega modela: 19.070 evrov

Cena testnega vozila: 20.176 evrov

Več podatkov: www.toyota.si

Poraba nas na testu ni presenetila, saj za tako majhen avtomobil slabih šest litrov ni kakšen poseben dosežek. A pravi hibridi so doma v mestih, kjer so hitrosti nizke, speljevanja pa veliko. Ob takih pogojih se lahko približamo tudi tovarniškim obljubam.

Tehnologija gor ali dol, yaris je tudi precej praktičen in vozniku ter potnikom prijazen avtomobil, ki lahko brez večjih travm gosti tudi pet odraslih potnikov in nekaj prtljage zraven. Občutki za volanom so znamki primerno zanesljivi, barvne kombinacije v notranjosti pa prijetne in navdihujoče.

Komu je namenjen?

Takšen hibrid bo všeč vsem, ki radi vozijo počasneje, imajo poklic, ki zahteva veliko mestnih kilometrov, prav bo prišel tudi vsem, ki radi oglašujejo lastno ekološko naravnanost in jim ni mar, da ob normalni “slovenski” uporabi takšen avto spije skoraj toliko kot konkurenca brez elektromotorja.


Najbolj brano