Mostarji so skoraj soglasno potrdili novo podobo mosta čez Sočo

Mostarji so na zboru krajanov s ploskanjem pospremili skoraj soglasno podporo idejni zasnovi mosta na državni cesti čez Sočo, ki so jo izrisali v biroju Trije arhitekti. Tudi urejanje njegove okolice so podprli. Ker gre za precej drugačen most, bo treba na novo projektirati in iskati izvajalca del, kar lahko traja tri leta.

Zbora krajanov se je udeležilo 147 domačinov, ki so bili odločno za 
predlagan most.  Foto: Neva Blazetič
Zbora krajanov se je udeležilo 147 domačinov, ki so bili odločno za predlagan most.  Foto: Neva Blazetič

MOST NA SOČI > Mostarji so si vizualizacijo mosta čez Sočo ogledali na nedavni razstavi v Vodni hiši. Kaže, da jim je bila zamisel tako všeč, da so na zbor krajanov, ki ga je v torek sklical tolminski župan Uroš Brežan, prišli odločeni za podporo. To je razkril tudi rezultat tajnega glasovanja s 145 glasovi za in le dvema proti.

Prižgali so zeleno luč

S potrditvijo idejne zasnove so prižgali zeleno luč za pripravo projekta za izvedbo in nato za razpis za izvajalca. “Okrog tri leta bo treba počakati, predvidoma bi most gradili pozimi 2020/21. Z javnim razpisom bomo nekje do jeseni našli projektanta, do spomladi prihodnje leto bi projekt izdelali. Takoj nato bomo šli v razpis za izvajalca, vendar se bojim, da oktobra prihodnje leto ne bomo ujeli. Ker moramo delati pozimi, je bolj realna jesen 2020,” ocenjuje vodja investicij pri Direkciji za infrastrukturo (DRSI) Tomaž Willenpart. Predvideva, da bodo v državnem in tolminskem občinskem proračunu rezervirali denar. Podpisati bodo morali sofinancerski sporazum, ker so površine za pešce domena občine. Kot pravi, so pogodbe z izbranim izvajalcem za gradnjo mosta, ki so ga domačini zavrnili, še aktivne. Ni želel ugibati, kako se bodo dogovarjali glede odškodnine za razdrto pogodbo.

Ujema se z okoljem

“Most je unikaten, narekovalo ga je okolje. Ima razširjen, toda nekoliko ožji lok. S tem zagotavljamo pretočnost. Tlorisno je zelo raznolik. Bo betonski, ker je to edina možna izvedba. Barva bo nežno opečnata. Površina ne bo gladka, zamislili smo si drobne vertikalne žlebove. Veliko pozornost posvečamo pešcem in kolesarjem. Funkcionalno povezan bo s peš potmi gor in dol ob vodi. Velik izziv so bili nakloni, ki jih rešujemo s klančninami in stopnicami,” osnovne karakteristike predstavlja direktor biroja Trije arhitekti Andrej Mercina, ki se je s kolegi posvetil mnogim detajlom.

Prek mosta bo potekal širok prehod čez cesto, pri katerem bodo začasno postavili semaforja. Zasnovan bo tako, da se bo v prihodnje navezoval proti centru naselja in proti strmemu odcepu za Kozmerice. Tam bodo izdolbli strmino, da bo možen pravokoten uvoz na glavno cesto. Soglasodajalci nimajo pripomb.

O tem, kako bo potekala druga faza oziroma naveza proti placu, se bodo še pogovarjali z vpletenimi lastniki. “Ne moremo vedeti, koliko denarja bo treba zagotoviti v občinskem proračunu. Gre za skupni projekt z DRSI. V prihodnosti se nakazuje prenova placa v luči pričakovane obvoznice. Ko jo bodo zgradili, se bodo odprli velike možnosti, ki jih zdaj omejujejo tri državne ceste skozi naselje,” pojasnjuje Brežan.


Najbolj brano