Gašperšičevo ministrstvo je DRI potihem odpeljalo stran od SDH

DRI, državno inženirsko podjetje, ki ga vodi Jurij Kač, ne sodi več pod okrilje upravitelja državnih naložb SDH, ampak neposredno pod ministrstvo za infrastrukturo. Zanimivo pa je, da so to pomembno sistemsko spremembo izpeljali kar v zakonu o cestah, ki sicer ureja tehnične in druge specifikacije glede cest, in to z amandmajem, ko je bil zakon že v državnem zboru.

DRI je med drugim sodelovala tudi pri projektiranju izvlečnega 
tira.  Foto: Zdravko Primožič/FPA
DRI je med drugim sodelovala tudi pri projektiranju izvlečnega tira.  Foto: Zdravko Primožič/FPA

LJUBLJANA >“Spremembo ocenjujemo kot nesistemsko in nedopustno,” so na naše vprašanje odgovorili v službi vlade za zakonodajo, a pristavili, da je to samo njihov neobvezen komentar, saj za uradna mnenja, ko je zakon že v državnem zboru, niso pristojni.

Neopazno potrdili amandma ministrstva

Vlada je novelo zakona o cestah potrdila lani oktobra, a v osnovnem besedilu zakona še ni bilo izločitve DRI iz upravljanja SDH. To se je zgodilo šele v državnem zboru februarja letos, ko so poslanci neopazno in brez razprave potrdili amandma ministrstva: “Ne glede na zakon, ki ureja SDH, upravlja z deležem Republike Slovenije in uresničuje pravice Republike Slovenije kot družbenika v tej družbi Vlada Republike Slovenije. Za spremljanje kapitalske naložbe je pristojno ministrstvo, pristojno za promet.”

Na Slovenskem državnem holdingu (SDH), ki ga vodi Lidia Glavina, s to spremembo predhodno niso bili seznanjeni in je ne podpirajo. Z državno družbo DRI je SDH sicer upravljal vse od začetka delovanja SDH pred štirimi leti.

Na ministrstvu za infrastrukturo, kjer tekoče posle ministra opravlja Peter Gašperšič, kot razlog za prenos upravljanja DRI s SDH na vlado izpostavljajo, da je DRI notranji (in house) izvajalec za državo, ter da mora tako naročnik nad družbo izvajati tak nadzor kot nad svojimi službami, kar določa zakon o javnem naročanju. “Prenos upravljanja notranjega izvajalca DRI na vlado torej na nedvoumen in pregleden način ukinja tveganja, povezana z izpolnjevanjem zakonskih pogojev za notranjega izvajalca po zakonu o javnem naročanju,” trdijo na ministrstvu.

Prav tako za ministrstvo ni nič nenavadnega, da so DRI odpeljali izpod okrilja SDH kar v zakonu o cestah, ki med drugim ureja odvoze poškodovanih in pokvarjenih vozil s cest in avtocest. “Zakon o cestah ureja tudi statusnopravne pogoje za notranjega izvajalca, zato je bila umestitev v ta zakon ustrezna,” odgovarjajo.

DRI državni inženirski velikan

DRI, upravljanje investicij (Družba za razvoj infrastrukture) se ne ukvarja samo s cestami, ampak tudi s številnimi drugimi državnimi infrastrukturnimi projekti za več kot 100 naročnikov, na primer s projekti za drugi tir in predor Karavanke. Je največje inženirsko in svetovalno podjetje v državi z več kot 300 zaposlenimi, skupaj z lani kupljenim inštitutom ZRMK pa imajo že približno 380 zaposlenih. DRI ima status “in house” državne inženirske družbe, tako da od državnih naročnikov, denimo direkcije za infrastrukturo in Darsa, dobi posle brez javnega naročila.


Najbolj brano