Petletka vinskih astronavtov

Vito Semič in Matjaž Zgonik sta pred petimi leti dobila zamisel, da bi vinarje domače Vipavske doline gostom predstavljala na zabaven in pristen način. Tako so nastali Winestronauti ali vinski astronavti. Peti rojstni dan sta s prijatelji in podporniki praznovala v Jakulinih v hramu očeta vipavskega vinarstva Matije Vertovca.

Vito Semič in Matjaž Zgonik (desno) sta v krogu prijateljev in 
podpornikov praznovala peto obletnico Winestronautov. Foto: Petra Mezinec
Vito Semič in Matjaž Zgonik (desno) sta v krogu prijateljev in podpornikov praznovala peto obletnico Winestronautov. Foto: Petra Mezinec

JAKULINI > V petih letih sta prva vinska astronavta Vito Semič in Matjaž Zgonik po vipavskih kleteh popeljala približno tisoč gostov z vsega sveta. Sodelujeta z več kot 30 vinarji iz Vipavske doline in dvema s Krasa. “Imamo krožni sistem, po katerem jih obiskujemo. Tako lahko vključimo več vinarjev,” je pojasnil Semič.

V trgatev so že povabili goste z Japonske, zanimiva je bila tudi skupina vojakov iz tujske legije, se spominja Zgonik: “Nakupili so za cel kombi steklenic vina. Ko sem jih spomnil, da gredo domov z letalom, so rekli, da ga bodo že prej spili.”

Matjaž Zgonik

Winestronaut

“V vodenje se nisva podala zaradi denarja. Mogoče pa bodo imeli od tega nekaj naši zanamci.”

Maraton, ne tek na kratke proge

Vito in Matjaž sta prijatelja že od otroštva in vodenje po kleteh je v prvi vrsti zabava, kar pa ne pomeni, da naloge nista vzela resno. Pred leti sta opravila tudi tečaj za turističnega vodiča, vendar pa vesta, da je to šele začetek dolge poti.

“Veliko ljudi pričakuje, da bodo rezultati vidni v enem letu, to pa ni mogoče. To je maraton,” je povedal Vito, pritrdi mu tudi Matjaž: “V vodenje se nisva podala zaradi denarja. Mogoče pa bodo imeli od tega nekaj naši zanamci.”

Cilj je enotni upravljalec destinacije

Zato sta priložnost ob prvi petletki izkoristila tudi za razmislek o nadaljnjem razvoju vinskega turizma v Vipavski dolini. Janja Jazbar iz ajdovske občine in predstavnica blagovne znamke Vipavska dolina je povedala, da se od leta 2015 vse bolj posvečajo povezovanju. Stavijo na aktivni, dediščinski in gastronomski turizem: “Ena glavnih pomanjkljivosti je, da destinacija nima enotnega upravljalca. Cilj je povečati obisk, prepoznavnost in nočitve v dolini. Za to pa seveda potrebujemo ponudbo.” Podobno razmišlja tudi Anja Sedevčič z Občine Renče-Vogrsko: “V naši občini imamo glede na velikost veliko ponudnikov in prenočišč. Izziv ostaja, kako goste zadržati več dni.”

Peščica uspešnih ni dovolj

Izkušnje iz prakse je delil Primož Lavrenčič iz Burja Estate. “Bistvo vinarskega turizma so vinarji, na kar se velikokrat pozablja. Ne napovedujem svetle prihodnosti vinarjem in vinogradništvu. Napajamo se z optimizmom, ki ga vidimo pri peščici uspešnih vinarjev,” je pojasnil Lavrenčič, eden prvih, ki je sredi 90. let odpiral vrata vinu Vipavske doline v svetu.

To ni dovolj za razvoj celotne regije, je poudaril: “Naloga drugih, uradnikov in politikov, je, da pomagajo tistim, ki jim gre prodaja nekoliko slabše in ki mogoče ne znajo tujih jezikov.”


Najbolj brano