Septembra spet vlak Ljubljana-Trst

Na ministrstvu za infrastrukturo pravijo, da aktivnosti za odpravo šibkih točk na področju čezmejnih železniških povezav z Italijo potekajo. Vsi, ki so pristojni za reševanje zadev na obeh straneh meje, naj bi imeli v zadnjem času veliko volje za pozitivne rešitve. Izboljšane povezave je mogoče pričakovati že jeseni.

Neposredno povezavo do železniške postaje Trst in zvezo na vlake 
po Italiji omogočata iz Ljubljane trenutno dva avtobusa dnevno.    Foto: Leo Caharija
Neposredno povezavo do železniške postaje Trst in zvezo na vlake po Italiji omogočata iz Ljubljane trenutno dva avtobusa dnevno.  Foto: Leo Caharija

LJUBLJANA > “V Trst je mogoče iz Ljubljane potovati dvakrat dnevno z avtobusom, na katerem veljajo železniške vozovnice. V tem primeru je to neposredna povezava do železniške postaje Trst in z zvezo na lokalne ter hitre vlake La Freccia v smeri Benetk, Milana, Firenc, Rima ... Ob tem je tudi sedem parov vlakov dnevno do postaje Opčine oziroma Villa Opicina nad Trstom,” so na ministrstvu za infrastrukturo (MZI) odgovorili na vprašanja Primorskih novic glede čezmejnih železniških povezav med Slovenijo in Italijo, ki niso najboljše.

Pojasnili so še, da je v končni fazi dogovor za podaljšanje dveh parov vlakov, ki že zdaj vozita do Opčin in naprej do Trsta. Od tega bo vsaj en par vlakov vozil do Vidma oziroma Benetk.

“Vlak do Trsta bo začel voziti septembra 2018, vse podrobnejše informacije pa pričakujemo aprila,” so še pojasnili na ministrstvu, kjer so odgovore pripravili v sodelovanju s Slovenskimi železnicami. Dodali so še, da je bila zadnja povezava do Italije nočni vlak Budimpešta-Ljubljana-Benetke, ki je bila prekinjena decembra 2011.

Osnovni razlog za to je bila takrat previsoka cena za vožnjo tega vlaka na progah Italije. Iz istega razloga je bil ukinjen tudi vlak Ljubljana-Benetke, saj visoki stroški niso več opravičevali vožnje oziroma bi morali imeti za pokrivanje teh stroškov povsem nekonkurenčne cene.

“Zdaj gre za nove dogovore, ki pomenijo, da se na meji pravzaprav povežeta javni železniški potniški promet Slovenije in Italije. To v praksi pomeni tudi, da so pogoji obratovanja povsem drugačni in predvsem cenejši,” so še pojasnili na ministrstvu.

Tudi glede potniškega železniškega prometa med Novo Gorico in Gorico potekajo pogovori z ustreznimi institucijami v Italiji. “Bistvo je, da tam proga ni elektrificirana in je možna le uporaba dizelmotornih garnitur. Da bi pa slovenske dizelmotorne garniture lahko vozile iz Nove Gorice do Gorice, bi jih morali opremiti z varnostnimi napravami, ki so zahtevane v Italiji,” so še pojasnili na ministrstvu.


Najbolj brano