Koper sledi Trstu z vlaki na Bavarsko

Ne le pristanišče Trst, tudi kontejnerski terminal Luke Koper odslej premore direkten železniški servis z Bavarsko. Vzpostavil ga je železniški prevoznik Adria Kombi, prvi vlak za München in nazaj pa bo odpeljal danes. Za Luko je to pomembna naveza, saj velja bavarski trg bolje izkoristiti.

Tovorni vlaki za Bavarsko bodo potovali s kontejnerskega terminala v Luki Koper.  Foto: Zdravko Primožič/FPA
Tovorni vlaki za Bavarsko bodo potovali s kontejnerskega terminala v Luki Koper.  Foto: Zdravko Primožič/FPA

KOPER > “Direkten servis je v tem trenutku bolj kot za železniškega prevoznika pomemben za Luko Koper - stranke lahko seznanja, da ima direktne kontejnerske vlake za Bavarsko, ki je zelo pomemben trg. Vzpostavlja se paralelna konkurenčna pot poleg Trsta, ki že ima direkten servis z Bavarsko, in to z vlaki vsak dan,” pravi direktor Adrie Kombi Rok Svetek.

Za začetek trikrat na teden

Slovenski prevoznik začenja z direktnimi vlaki za München trikrat na teden v obe smeri. “Na začetku moramo v promocijo novega servisa veliko vlagati, da napolnimo vlake. Naš cilj je vzpostaviti dnevni servis, če bo le dovolj povpraševanja. Glede na prve odzive trga smo zelo optimistični,” pravi Svetek. Adria Kombi sicer iz in v Luko Koper vsak dan pripelje 12 vlakov.

Rok Svetek

direktor Adrie Kombi

“Ta servis je v tem trenutku bolj kot za železniškega prevoznika pomemben za Luko Koper - stranke lahko seznanja, da ima direktne kontejnerske vlake za Bavarsko, ki je zelo pomemben trg.”

Trga južne Nemčije še niso dovolj izkoristili

V Luki Koper poudarjajo, da sta Bavarska in celotna južna Nemčija izjemno pomemben trg, na katerem še zdaleč niso izkoristili vseh možnosti.

Bavarska sodi med gospodarsko najbolj razvite in izvozno naravnane nemške dežele. “Lani smo za nemški trg pretovorili za 550.000 ton blaga. Gre predvsem za pretovor lahko pokvarljivega blaga, lesa, živine ter vozil. Teh je bilo skoraj 290.000 predvsem na račun posla s skupino Daimler Benz, ki je izbrala Luko za izvoz svojih vozil na Daljni vzhod. Že vrsto let pa pretovarjamo tudi Volkswagnova vozila,” naštevajo v Luki.

Potencialov za rast blagovne izmenjave prek Kopra je še veliko, še posebej zaradi krajše transportne poti, poudarjajo v Luki. “Kontejner iz Kitajske namreč prej prispe do južne Nemčije prek  Luke Koper kot prek severnoevropskih pristanišč. Koper je za 300 kilometrov bližji Münchenu, kot je denimo Hamburg,” so povedali v Luki. “Ladje matice se v severnem Jadranu najprej ustavijo v Kopru, kar pomeni, da stranke že s tem pridobijo en dan,” pa dodaja Svetek.


Najbolj brano