Mangrtska cesta velikih možnosti

Najvišjo slovensko cesto na 1055 metrov visoko Mangrtsko sedlo so Italijani leta 1938 zgradili v pičlih šestih mesecih, za njen odmik od nevarnih skal, kjer se je pred leti sprožil plaz, je Slovenija potrebovala šest let.

Italijani niso imeli strogih naravovarstvenih omejitev za gradnjo cest v visokogorju. Tudi če bi jih imeli, bi pri Mangrtski cesti prevladal vojaški interes.

Slovenija brez naravovarstvenikov ne more, toda zdi se, da so pogosto preveč togi. Tudi v primeru ceste na Mangrtsko sedlo.

Zgradili so jo zaradi pogleda na avstrijske in jugoslovanske hribe, od koder je grozila potencialna nevarnost. Slovenija naravovarstvenike ima, kar je velika sreča, toda zdi se, da s strogimi pravili ne sledijo potrebam realnega življenja.

Dejstvo je, da se z nevarnostjo, ki je v primeru ceste na Mangrtskem sedlu grozila množici turistov s padanjem skalovja, niso življenjsko soočili. Če bi se, bi obnova oziroma prestavljanje trase potekalo hitreje.

Ker na direkciji za infrastrukturo niso vedeli, kako naj presekajo naravovarstveni gordijski vozel, so poklicali na pomoč poslanca iz Posočja Danijela Krivca, ki pozna teren in velja za pragmatičnega človeka z argumenti v žepu. S strpnimi pogovori se je izkazalo, da zdrava pamet še vedno deluje. Dogovor s številnimi vpletenimi je obrodil sadove. Celo spremembo zakonodaje Triglavskega narodnega parka so dosegli s ciljem, da bodo v prihodnje lahko zgradili nov, varen odsek, ki ga bodo odmaknili od skalovja.

Cesta proti Mangrtskemu sedlu je tehnični in zgodovinski spomenik. Lokalna skupnost in država bosta morali še veliko narediti, da se bosta z njo lahko ponašali. Od države bi pričakovali več razumevanja za zimsko prevoznost ceste oziroma turistično uporabo. Morda bi lahko nekaj prispevala za pluženje zgodaj spomladi in ne šele junija, ker je to pač najvišja cesta v Sloveniji. Turistične agencije so ugotovile, da so stroški za preurejanje ceste v sankališče previsoki glede na prihodek. Morda bi občina lahko dodala nekaj evrov, da bi se atrakcija izplačala.

Poletje prinaša dodatne izzive. Prenočevanje na črno, kar je povezano tudi z varnostjo gostov, ne gre skupaj z urejenim okoljem. Organiziran prevoz in urejanje parkirišč bo izziv za naprej. Lokalna skupnost se tega zaveda in išče rešitve.


Preberite še


Najbolj brano