Košček Mediterana sredi Ljubljane

Galerija Zveze društev slovenskih likovnih umetnikov (ZDSLU) je v teh dneh v znamenju primorske likovne ustvarjalnosti. Do 9. marca bodo tam na ogled grafike Fulvie Grbac in slike Toma Vrana.

Tomo Vran, del diptiha iz cikla Zrcaljenje, 2017
Tomo Vran, del diptiha iz cikla Zrcaljenje, 2017 

LJUBLJANA > Fulvia Grbac, ki je leta 1991 zaključila študij slikarstva na beneški Akademiji lepih umetnosti, se že vrsto let posveča grafiki. Na razstavi v galeriji Zveze društev slovenskih likovnih umetnikov se predstavlja z lesorezi, jedkanicami, kolografijami, deli v suhi igli in drugih grafičnih tehnikah. Navdihuje jo okolje, v katerem živi, narava, še posebej pa drevesa in rastline. V svoji avtorski izpovedi se dotika odnosa človeka in narave ter razumevanja in doživljanja sveta. “Eksperiment in inventivnost, mojstrska tehnična izvedba postopka se izpolnjujejo v pripovedni artefakt, ki je verjetno nosilec dvojne izpovednosti: primarne, na podlagi lastne materialnosti in sekundarne v obsegu posredovane vsebine. Grafika klasičnega tipa je kot relevantno izhodišče v tem primeru ključna,” je ob razstavi njenih grafik v galeriji Zveze društev slovenskih likovnih umetnikov zapisal likovni kritik Dejan Mehmedovič.

Mediteransko vzdušje v razstavne prostore na ulici Komenskega 8 s svojimi barvitimi platni prinaša tudi Tomo Vran. Čeprav se je ob začetkih slikarske poti posvečal figuri, kasneje pa tudi grafiki, je svoj likovni izraz kmalu našel v vehementni slikarski potezi in barvi. Na večini njegovih platen in tudi v najnovejšem ciklu, s katerim se predstavlja na razstavi v Ljubljani, prevladuje modrina. Mehmedovič pravi, da je abstraktni kolorizem način, ki Vranovo slikarstvo opredeljuje od sredine sedemdesetih let prejšnjega stoletja: “Abstraktno slikovno polje z razvejano strukturo izraznih komponent je njegov atribut. In kljub temu, da se je njegova podoba skozi čas v določeni meri spreminjala in razvijala, je avtor vseskozi ohranjal zastavljeno izhodiščno načelo.”


Najbolj brano