Košček Mediterana sredi Ljubljane
Kultura
19. 02. 2018, 06.00
, posodobljeno: 03. 03. 2018, 19.44
Galerija Zveze društev slovenskih likovnih umetnikov (ZDSLU) je v teh dneh v znamenju primorske likovne ustvarjalnosti. Do 9. marca bodo tam na ogled grafike Fulvie Grbac in slike Toma Vrana.
LJUBLJANA
> Fulvia Grbac, ki je leta 1991 zaključila študij slikarstva na beneški Akademiji lepih umetnosti, se že vrsto let posveča grafiki. Na razstavi v galeriji Zveze društev slovenskih likovnih umetnikov se predstavlja z lesorezi, jedkanicami, kolografijami, deli v suhi igli in drugih grafičnih tehnikah. Navdihuje jo okolje, v katerem živi, narava, še posebej pa drevesa in rastline. V svoji avtorski izpovedi se dotika odnosa človeka in narave ter razumevanja in doživljanja sveta. “Eksperiment in inventivnost, mojstrska tehnična izvedba postopka se izpolnjujejo v pripovedni artefakt, ki je verjetno nosilec dvojne izpovednosti: primarne, na podlagi lastne materialnosti in sekundarne v obsegu posredovane vsebine. Grafika klasičnega tipa je kot relevantno izhodišče v tem primeru ključna,” je ob razstavi njenih grafik v galeriji Zveze društev slovenskih likovnih umetnikov zapisal likovni kritik Dejan Mehmedovič.
Mediteransko vzdušje v razstavne prostore na ulici Komenskega 8 s svojimi barvitimi platni prinaša tudi Tomo Vran. Čeprav se je ob začetkih slikarske poti posvečal figuri, kasneje pa tudi grafiki, je svoj likovni izraz kmalu našel v vehementni slikarski potezi in barvi. Na večini njegovih platen in tudi v najnovejšem ciklu, s katerim se predstavlja na razstavi v Ljubljani, prevladuje modrina. Mehmedovič pravi, da je abstraktni kolorizem način, ki Vranovo slikarstvo opredeljuje od sredine sedemdesetih let prejšnjega stoletja: “Abstraktno slikovno polje z razvejano strukturo izraznih komponent je njegov atribut. In kljub temu, da se je njegova podoba skozi čas v določeni meri spreminjala in razvijala, je avtor vseskozi ohranjal zastavljeno izhodiščno načelo.”