Vozniki, tudi pešci so na cesti

V ponedeljek se po vsej Sloveniji začenja nacionalna akcija Pešec. Namenjena je večji osveščenosti pešcev, zlasti starejših in otrok, pa tudi ravnanju voznikov.

Vozniki pogosto ogrožajo varno prečkanje ceste. Foto: Danijel Cek
Vozniki pogosto ogrožajo varno prečkanje ceste. Foto: Danijel Cek

Akcija, ki jo pripravlja agencija za varnost prometa, bo trajala do 11. februarja, v njej pa sodelujejo tudi policisti in redarji. Dnevi so še vedno kratki, zato je zelo priporočljiva uporaba odsevnih predmetov. Vozniki pa morajo dosledno upoštevati omejitve hitrosti v naseljih in odstopati prednost pešcem pri prečkanju ceste.

V času preventivne akcije bo potekal tudi okrepljen policijski in redarski nadzor. Pešci sodijo med ranljivejše udeležence v prometu, zato so med prioritetami nacionalnega programa.

10 pešcev je umrlo lani,

22 pa predlani.

Lani je na slovenskih cestah umrlo najmanj udeležencev v zadnjih 60 letih in tudi delež smrtnih žrtev med pešci se je zmanjšal za 55 odstotkov. V prometnih nesrečah je lani umrlo deset pešcev, predlani pa 22. Štiri smrtne nesreče so se zgodile na regionalnih cestah, tri na avtocestah in tri v naselju.

Med žrtvami nesreč so nadpovprečno izstopali starejši, saj jih je kar polovica bila starejših od 65 let. Med vzroki nesreč so bili neupoštevanje in odvzem prednosti, neprilagojena oziroma prehitra vožnja voznikov, v nekaterih primerih pa tudi nepravilnosti pešcev. Njihove psihofizične sposobnosti so manjše, pogosto pa so oblečeni v temna oblačila in zato manj opazni. Je pa spodbudno, da med otroci in mladostniki že štiri leta med pešci ni bilo nobene smrtne žrtve, v starostni skupini od 25 do 34 let pa ena.

Lani oktobra je agencija za varnost prometa izvedla pilotno opazovanje pešcev in uporabo odsevnih teles. Na različnih lokacijah v Sloveniji so tri dni v zgodnjih jutranjih in poznih popoldanskih urah opazovali pešce, vzorec jih je zajel 1227. Delež tistih, ki so uporabljali različne odsevnike, je bil zelo nizek. Le 1,2 odstotka pešcev je imelo kresničko ali odsevni trak, 4,2 odstotka pa kakšno drugo odsevno površino. Velika večina pešcev pa ni uporabljala prav ničesar. Približno polovica pešcev pa je bila oblečena v svetlejša oblačila, kar vendarle pripomore k njihovi večji vidnosti. Na agenciji opozarjajo, da bo staranje prebivalstva v prihodnje terjalo nove in dodatne ukrepe za povečanje varne mobilnosti med starejšimi.

Opozarjajo pa tudi na pomen pešačenja otrok v šolo. Če so vsakodnevno izpostavljeni različnim prometnim situacijam, si nabirajo izkušnje v prometu, v kasnejših letih pa so kot vozniki bolj strpni do pešcev.


Najbolj brano