Benjamin Ličer: “Največje priznanje je, ko mi rečejo hvala”

Benjamin Ličer Benđo je tisti legendarni primorski letalec, ki se v svoji dolgoletni karieri pilota ni zadovoljil samo z letalskimi dosežki, pa čeprav je postal tudi večkratni prvak v akrobatskih letih, med drugim je poletel tudi pod solkanskim mostom. Svoje “užitke v zraku” je namreč želel združiti tudi s humanitarnim delom. Njegov pogled iz zraka rešuje življenja na tleh. In čeprav je za svoje delo prejel tudi najvišje priznanje - kip civilne zaščite, še ne namerava pristati. Svoje znanje pa prenaša tudi na mlade pilote. Po sobotni razglasitvi smo mu zastavili nekaj vprašanj.

Osebnost Primorske 2017 Benjamin Ličer v družbi kolegov iz Obalnega letalskega centra (z leve): Claudio Del Giusto, Ivan 
Grzetič in Amedeo Žigon Foto: Zdravko Primožič/FPA
Osebnost Primorske 2017 Benjamin Ličer v družbi kolegov iz Obalnega letalskega centra (z leve): Claudio Del Giusto, Ivan Grzetič in Amedeo Žigon Foto: Zdravko Primožič/FPA

SEŽANA > Ob razglasitvi ste bili vidno presenečeni, a vendarle ste naziv prejeli za življenjsko delo in za vaš prispevek k sistemu za zaščito in reševanje.

“Vsak od kandidatov, ki je prejel mesečni naziv Osebnost Primorske, bi si to zaslužil. O moji 40-letni letalski poti sem veliko povedal že ob prejemu najvišjega državnega priznanja, kipca civilne zaščite. Biti 12.000 ur v zraku in pri tem skrbeti za varnost seveda ni mačji kašelj. A ko začneš to izvajati bolj rutinsko, želiš svoje užitke v zraku združiti z dobrim delom. Letalstvo smo uspeli vključiti v sistem zaščite in reševanja in danes pri tem dosegamo vrhunske rezultate. Pravočasno smo odkrili več kot 350 požarov, številna onesnaženja na morju, iz zraka iskali pogrešane osebe, sedem ljudi na morju sem rešil najhujšega. Zdaj si prizadevamo, da bi v Obalnem letalskem centru končno dobili letalo za gašenje požarov, ki bi bilo istočasno namenjeno za nadzor morskih površin, če pride do onesnaženja morja.”

> Verjetno se nadejate, da bo tudi po zaslugi imenovanja za Osebnost Primorske ta cilj laže doseči?

“Upam, da bo tudi ta potrditev, ki sem jo dobil, prispevala k temu, da nadaljujemo ta projekt. In da bo zdaj laže prepričati vse akterje, da bodo prispevali tudi denar.”

> Se s priznanjem širi tudi zavedanje širše javnosti o pomenu letalstva v sistemu zaščite in reševanja, o čemer se doslej ni veliko govorilo?

“Kako pomembno je naše posredovanje, smo dokazali tudi v primeru gašenja požara na Črnem Kalu. Od takrat naprej tudi gasilci priznavajo, da sistem zaščite in reševanja pri gašenju požarov ne more biti brez letalstva. Enako smo dokazali na primerih onesnaženja na morju z vsemi težavami, ki temu sledijo. V naši državi je na tem področju kaznovalna politika še veliko preblaga. Kazni za onesnaženje morja bi se morale po zgledih iz tujine povečati.”

> Koliko je takšnih primerov?

“Ogromno, le da jih ljudje ne vidijo. Lani smo opazili več kot 50 onesnaženj z naftnimi derivati, s smetmi, ki jih spuščajo ladje, in z mazutom.”

> Dejali ste, da je za vami 12.000 ur letenja. Na kaj ste kot pilot najbolj ponosni?

“Vsekakor na primere, ko smo pravočasno rešili ljudi in pravočasno sprožili intervencije. V največji ponos pa mi je, da sem sedem ljudi na morju rešil najhujšega. Še danes so živi in vedno ko se srečamo, mi rečejo hvala, ker si me rešil. To je največje priznanje.”


Najbolj brano