Santa fe za Pjongčang

Pred vrati je zimska olimpijada v Južni Koreji. Kombinacija snega in športa v Pjongčangu je idealna za tako gosposke športne terence, kot je bil testni primerek hyundaia santa fe. In čeprav je ime kalifornijsko toplo, se avtomobil znajde tudi v globokem snegu in drugih vremenskih razmerah.

Santa fe je mogočen in opazen, a vseeno diskreten gospod.
Santa fe je mogočen in opazen, a vseeno diskreten gospod. 

Hyundai santa fe je že v predhodnih generacijah predstavljal enega ključnih modelov, ki so pomagali preobraziti podobo korejskega proizvajalca v zavesti evropskih kupcev. V zadnji generaciji je santa fe zelo lep, udoben in bogato opremljen avtomobil.

Santa fe najprej prepriča z impozantno kromirano prednjo masko, pa tudi nos vozila je zelo visok, kar mu daje mogočen videz. Notranjost ponuja razkošje predvsem v prostornosti in pri kakovosti materialov. Sedeži so izredno udobni, tudi njihova oblika je odlična. Potniki na zadnji klopi imajo več kot dovolj prostora, obenem pa imajo na voljo tudi nekatere dodatke, ki poskrbijo za udobnejše potovanje. Korak z najbolj premijsko konkurenco bo santa fe ujel, ko bo armaturna plošča malce bolj sodobna in premijska.

Dobra “naloženost” ima svojo ceno

Na drugi strani je vozniku vsak trenutek na voljo bogastvo tehnologij oziroma pripomočkov, ki mu olajšajo delo. Infotainment deluje vrhunsko in je grafično zelo dovršen. Uporaba je zelo enostavna, zato voznik sistem hitro osvoji. Motor, s katerim je bil opremljen testni santa fe, je 2,2-litrski dizel z oznako CRDi. Gre za agregat, ki uspe proizvesti okroglih 200 konjskih moči. Priporočamo izključno samodejni menjalnik.

Delovanje motorja je tiho in uglajeno. V potniško kabino, ki je zelo dobro zatesnjena, prihaja le malo ropota, pa tudi šuma z vozišča. Poraba na testu se je pri mešanem ciklu gibala med osmimi in devetimi litri na sto prevoženih kilometrov. Hvalimo še štirikolesni pogon, ki deluje samodejno - po potrebi. Santa fe bo večinoma gnan na prednji kolesni par. Pogon lahko po želji tudi zaklenete s pritiskom na stikalo. Na makadamu se santa fe zelo uglajeno pelje. Sploh pri nižjih hitrostih podvozje skoraj idealno blaži neravnine in udarce. Skupek zanesljive tehnologije, mogočnega videza, odlične lege na cesti in udobne vožnje, ter kup bolj ali manj koristih dodatkov pri hyudaiu cenijo na 50.340 evrov.

Komu je namenjen?

Santa fe je edini avtomobil, ki ima v imenu nekaj svetniškega. Svetniki pa so že sami po sebi nad nami in neke vrste vzor. Zato vsi, ki menite, da je prav, da vas drugi opazujejo od spodaj navzgor in ste radi med vožnjo, pa tudi sicer, nad oblaki, pogumno razprite mošnjičke in si ga omislite.


Najbolj brano